söndag 25 juli 2010

Update

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här och mycket skoj har hänt :)

Ska försöka att inte skriva så mycket utan visa i bilder istället i den mån det går.

Nadine och hennes vackra dotter Minou har varit här.
Paulie njöt i fulla drag och bäbis ville bara sova. Så Paulie tog pallen och ställde sig på den så hon kunde se in i vagnen och klappa henne, hon försökte t.o.m. lyfta upp henne och tur var väl att hon inte orkade det, stackars Minou.


Hon blev såklart stormförtjust när hon fick hålla henne och pussade på henne hela tiden, Minou blev däremot inte stormförtjust men med nappen gick det bra, kruxet var bara det att Paulie ville ta nappen av henne.
Men hur söta är dem inte?? :)

♥ Vi har varit hemma hos Hanna och Danny (kollegor) som ska få en pojke med bf 14 november. Hon hade en fiiiiiin mage :) Det var första gången vi besökte dem i deras nya lya i Vasastan och dem bjöd på tacos *me love* Vi spelade Wii för första gången, Mario, jag blev fast.

♥ Vi har träffat min underbara vackra faster som bor i Australien. Vi mötte dem i Kungsan, hon hade sin nya man Bosse med sig samt två av hennes fem söner, dem yngsta som nu är 13 och 15, helt sjukt! Ingen av dem pratade svenska. 15-åringen, Markus, han var min favorit av alla pojkar då jag fick vara barnvakt åt honom jämt förut, kan inte påminna mig om när jag träffat dem senast så det var helt underbart.

♥ Vi har varit ute och lekt så fort jag fått tid över från jobbet.



Hon kröp ner i picknickpåsen en dag och hela hon får plats :)

♥ Vi har varit i Hudik. Började med att åka upp på en torsdag efter jag varit hos läkaren med min onda mage som jag led med i en veckas tid. Jag fick se vår lill* bäbis och h*n mådde bra därinne.
Vi bodde hos Derva och Marco och tjejerna busade och hoppade studsmatta, Niklas hoppade nog mest tror jag :)
Det bjöds på god mat och jag fick självklart ont i magen efteråt, men det gick över relativt snabbt ändå.
När barnen hade lagt sig, t.o.m. Paulina somnade, det har hon ALDRIG gjort när vi varit där länge, så spelade vi Wii, en massa olika sporter. Jag kollade på mest i början för jag tyckte det verkade så fjantigt, men grabbarna gick verkligen in för allt dem gjorde och hela huset skakade när dem slogs mot varann och allt vad dem gjorde. Det var en mycket rolig syn. Jag började också spela och tyckte att det var skitkul även jag så nu vill vi ha ett Wii helt enkelt :)

Man kan ju både springa och hoppa på den gigantiska studsmattan hemma hos jämngamla kompisen Wilma :)

Fick en blåklocka av mami :)


På fredagen gick vi runt lite på stan och sen åkte vi ut till mina kusiner på Vintergatan och åt baklängesmiddag; efterrätten först :) Paulina tyckte det var skoj att leka med alla pojkleksaker som fanns överallt och hängde gärna med Herman som nu är 4 (!) år.
Vi sov på Hotell Hudik som alltid och Paulina somnade helt själv utan problem i sin mysiga soffa.
På lördagen vaknade vi vid 9 allihop och frukostsalen var fullpackad med gäster.
Vi gick ner till den lilla lekparken innan det var dags att sova lunch och ta det första doppet i poolen som finns på hotellet.
Vi tog på henne armpuffar och hon var lite skeptisk då det är en ganska djup pool, hon har bara badat i plaskdammar och barnpooler hittills.


Hon vågade t.o.m simma helt själv och sen hon märkte att hon kunde själv så ville hon inte göra annat, min duktiga tjej!!!! :) Armpuffar is the shit!


 Sen var det dags för cruising. Vi mötte upp Christel och Jimmy för en pizza på Amandas först, mumma!
Sen efter maten så började det självklart regna... men det var bara skönt!
Ringde på min lillebror Mats som var chaufför åt pappa i Cadillacen och dem kom och plockade upp mig och Paulina så hon fick åka raggarbil :D

Hon tyckte att pappa skulle åka med men hon glömde snabbt bort honom :P Morfar blev glad att få träffa sin dotterdotter och även sin dotter och klappade på magen ♥
Det var mycket poliser i farten så det gillade hon skarpt, meja wiiiooo sa hon hela tiden (wiiooo=siren)
Vi tog en mjukglass på Möljen, någon uppskattade det väldigt mycket :)


Paulie har fått en cykel som hon älskar, motorcykeln är inte alls lika poppis längre


♥ Vi har varit i Vasaparken med Ida och Tilde, dem träffs alldeles för sällan nu, tänk förr då vi träffades minst 1 gång i veckan och det tyckte jag var för lite då. Dem kommer såklart ihåg varann och Paulina tittar på bilder på Tilde ofta och pratar om henne. Glömde tyvärr kameran hemma annars hade vi fått fina kort på våra stora tjejer.

♥ Igår var jag på 30-årsfest för underbara Bea (kollega) i Kungsängen. Det var jättegod mat och massa trevligt sällskap från Sandra och Karro och hennes Puffe (Andreas). Jag hade köpt ett live it presentkort på Kropp och Själ och hon fick 2 till, en lyxvariant på spa och en modellfotografering och en massa andra fina presenter. Tyvärr var jag tvungen att åka vid 22.30 då jag skulle jobba idag så jag missade nog en massa skoj.

♥ Från och med idag kl 19.00 började min SEMESTER!
Har aldrig haft semester så det kommer nog kännas lite konstigt men ack så välbehövligt!
2 veckor kommer gå snorfort så jag ska se till att njuta av varje dag!

Det blev visst ett långt inlägg det här, men det är roligare att läsa med bilder till, eller hur? :)

1 kommentar: