söndag 25 juli 2010

Tjockisupdate

Veckorna bara svischar förbi, snart går jag in i v.23.
Bäbis är inte längre ett foster, nu är det ett barn :)

Har haft fruktansvärda magkramper ett tag direkt efter jag ätit mat, jag har inte kunnat stå upp för det har gjort så ont och det har snurrat i skallen och jag har svettats nåt kopiöst. Det höll på i en vecka innan jag kontaktade läkare och fick bli undersökt.
Hon kunde dock inte säga så mycket men jag fick ju som sagt titta på den lill* där inne och hon sa att jag skulle åka in till sjukhuset om jag fick tillbaka kramperna för jag hade ju såklart inte det när jag var hos läkaren.
Dagen efter så slutade det iaf och det är jag väldigt glad för.
Jag tror att en stor del av det beror på stress och annat skit som händer hela tiden, jag måste lära mig att tänka på mig själv och på bäbis i första hand, jag jobbar på det :)

Nu känner man sparkarna utanpå magen också, det är värsta karatekid jag har här inne, tycker fortfarande det är lite alienvarning på det hela men det är alltid skönt att känna att h*n lever såklart.
Jag ska ta magbilder nästa vecka tänkte jag. När jag kollar på bilder från graviditeten med Paulina så började jag ta bilder från v.25 så när jag är där ska jag lägga upp jämförelsebilder, känner mig större nu än då, men det är jag säkert inte.
Ryggen börjar göra mer ont hela tiden så det ska bli skönt att få vila upp den ett tag nu.
Och sendrag får jag varje dag, oftast i sömnen, det gillas INTE!

Vi har skickat in papper om Havandeskapspenning nu så nu väntar jag bara på ett besked. Om det blir beviljat så får jag gå den 1:a oktober vilket känns som en evighet för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar