tisdag 1 juni 2010

Denna vecka kanske vi skulle ha blivit 4 i familjen (om hon inte totalvägrat att komma ut förstås som en viss annan flicka gjorde).

Nu får vi istället vänta till november/december med att bli 4.
Jag är i v.15 nu och med 3 graviditeter på 2 år så ser jag ut att ha gått minst halvvägs, magen är väldigt svår att dölja, om jag inte har bylsiga kläder på mig som på jobbet.
Jag har mått relativt bra, har varit sjukt trött, och är fortfarande, har tokömmande bröst, vilket jag inte haft förut. Järnvärdet låg på gränsen till katastrof vid inskrivningen så jag började med järntabletter för ett tag sen, Hemofer med folsyra och extra c-vitamin, dem har funkat super.

Det känns otroligt konstigt det här, dem som är beräknade samtidigt som jag var kommer få sina barn nu och jag kommer få vänta 6 månader till, det är svårt att förklara hur det känns...
Jag kan inte riktigt glädjas åt att jag är gravid, men jag hoppas att när vi varit på rutinultraljudet och fått sett bäbis igen, att h*n mår bra och kanske ev få se en snippa eller snopp, så kanske jag kan glädjas mer.

Jag tror att det är en flicka och jag skulle vilja veta den här gången lite för Paulinas skull, om det är en lillasyster eller lillebror så kanske hon förstår på ett annat sätt, många av kompisarna på dagis har syskon. Vi säger till henne att jag har en bäbis i magen och då drar hon upp sin tröja och säger: Minna bäbis (jag har också en bäbis i magen, mamma)

Jag tänker på det hemska som hände varenda dag, jag är ju snart i den veckan det hände också så jag vet ju exakt hur denna lilla krabat ser ut i storlek och utveckling.
Det är 6 månader sen snart, tänk vad tiden går fort!

Att jag är gravid är den största anledningen varför bloggen blivit liggandes orörd.
Men nu när Ni vet hur det är så kan jag skriva både om bra dagar och om dåliga.
Om bara den här tröttheten finge gå över!!!

9 kommentarer:

  1. Jag förstår att det känns jobbigt. Ni är fyra i familjen och kommer bli fem, Tänk vilken stor familj ni kommer bli!
    Mysiga bilder på lillskruttan, saknar henne som attan! Hoppas vi kan ses snart!
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt, jättegrattis!!!

    SvaraRadera
  3. Men grattis! Åh vad roligt att höra - jag har tänkt SÅ mycket på er och på det som hände. Mycket kul att höra! (och Paulina är söt som en sommarblomma!)

    SvaraRadera
  4. Grattis :)
    /Hanna som jobbade på ica förra året

    SvaraRadera
  5. Älskade vännen! <3 Det är helt förståeligt att du inte kan glädjas än, men det kommer du göra och det kommer bli en lika vacker flicka (eller pojke) som Paulina :) Din andra lilla ängel är med dig också, oavsett vad. Saknar dig! Många kramar

    SvaraRadera
  6. Underbart! Hoppas du och bebisen får må bra!

    SvaraRadera
  7. Hörde skvaller på gården och tittade sedan in här och fick det bekräftat=). Vad roligt att höra att det är bebis på gång och härligt att du mår bra. Tiden går verkligen fort- snart är h*n här! Tänk att våra smågrisar snart blir två!!!!

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till graviditeten och jag ska hålla alla tummar för att allt går bra denna gång.
    massa kramar till dig

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till er och till storasyster Paulina! :)
    Förstår att det känns jobbigt och håller tummarna för att det ska gå väl den här gången!
    Många kramar!

    SvaraRadera