tisdag 22 juni 2010

Paulina

Idag har vår lilla flicka namnsdag.

I veckan blev hon 21 månader, hon har verkligen blivit stor nu!
I torsdags hade vi utvecklingssamtal på dagis och hon fick så mycket beröm, det känns så himla kul att höra.
Hon äter allt på dagis, det gör hon verkligen inte hemma.
Niklas fick beröm för luggklippningen han gjorde med nagelsaxen, bör vi köpa en riktig sax kanske? :)
Hon lär sig nya ord varje dag och kan alla fröknarnas namn och även barnens och pratar om dem hela tiden.
Hon pratar i meningar men det blir inte alltid rätt, hon kastar om orden, hon vet vad jag heter och vart jag jobbar och nu har hon även lärt sig vart Niklas jobbar, dock inte hans namn, där kan det fortfarande bli pappa Kikki ;)

I fredags var vi uppe hos grannarna på 8:e våningen, dem flyttar ut nu nästa vecka så dem bjöd på supergod pastasallad och vin, ost och kex, till mig hade Paula köpt kyckling då det var parmaskinka, och fetaost då jag inte kan äta annat och cola light.
Jag fick hålla massor i lilla Anton som har blivit hela 2 månader, supermysigt!
Vi var kvar sist och Paulina och Arvid röjde järnet, tröck i sig chips och vindruvor och jagade varann och drack upp alla småslattar av festis och smoothies som alla andra barn lämnat, haha.

I lördags var vi hos min brors nya familj, de ska få en flicka i november och nu har han 2 bonuspojkar på 2½ och 4, de var även barnvakt åt ännu en 4-åring och en liten 1-åring så det var huset fullt med ungar.
Paulina var så ställd över hur dem betedde sig så hon visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till, men även hon kom in i deras tempo så småningom och däckade i bilen kl 18.
Vi kollade på bröllopet på tv:n och det var ett jättefint bröllop, jag blev rörd, såklart, speciellt när Björn och Agnes sjöng.
Daniels och pappa Olles tal på slottet var helt magnifika och tårtan var inte så pjåkig den heller, 330 cm hög och 250 kg tung.

I söndags var vi och träffade Michelle som var på besök i den stora staden och var superhärligt att se henne igen.
Paulina åkte en massa rutschkana på några av lekparkerna här i Sjöstan och passade även på att leka med grannungarna. På vägen tillbaka från lekparken så mötte vi upp Charlie och hans mamma och där blev vi inbjudna på middag, supertrevligt och supergott. Våra busfrön höll verkligen låda och härmade varann hela tiden. Paulina slocknade som en gris när vi kom hem.

Jag har sett nästan alla matcher på fotbolls-VM, I love it, snart börjar "slutspelen" och det ska bli så spännande att följa. På jobbet har vi tv:n på så fort det visas en match så det är rena lyxen!
Jag hejar på Holland :)

Här är nästan alla hennes skor, hon älskar skor och jag har svårt att låta bli att köpa till henne, favoriten är Foppa-tofflorna.

Så här somnade hon igår, i sin lilla soffa, vi har flyttat ut den i vardagsrummet så hon kan sitta och titta på fotboll i den, hon älskar fotboll, byter nån av oss kanal blir hon tokig och säger att vi ska byta tillbaka, sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar