onsdag 30 juni 2010

Midsommar 2010

En helt underbar midsommarafton.
Vi åkte ut till Ingarö och var dem första på plats, om man inte räknar värdparet och ena dotra med pöjk *doh*
Paulina hade med sig sin "motorcykel", en plastig rosa trehjuling som hon fått i doppresent, och körde nerför den branta backen vilket hon tyckte var SÅ kul såklart.
Var endast ner till havet en enda gång då det är miljarder trappsteg och brant så inåt, har nog aldrig varit så andfådd.
Skulle ta några familjefoton med självutlösaren där nere på bryggan, men Niklas kom inte på hur man gjorde och jag hade förträngt det en liten stund så vi gick upp och när jag satte mig ner så kom jag på hur man gjorde, men tro inte att vi gick ner en gång till.
Den som blev fotad var såklart Paulina, mest från när hon dansade kring midsommarstången med alla, jag var fotograf och Niklas tittade på så hon var modig som gav sig in med folk hon knappt träffat förut förutom farmor och farfar då. Hon ville bara dansa mera och mera hela tiden.
Det blev en sen lunch med kulkorv och köttbullar till oss som inte äter sill och sen blev det jordgubbstårta och hembakta kakor.
Paulina vurpade x antal ggr då hon skulle envisas och åka på dem farligaste ställena, med pappa då, och har fina skrapsår på högerbenet.
Fick se bilder från konprinsessbröllopet som ingen annan har då Manfred är kock på slottet, det var lite coolt faktiskt :)
Jag och Niklas brände oss rätt fint då vi inte hade nån egen solkräm med oss, våga vägra solskyddsfaktor 50!
Middagen intogs runt 22-tiden och då var ingen av oss hungriga i min lilla familj så vi tackade för oss och begav oss hemåt.
En otroligt mysig dag med otroligt mysiga människor. Hoppas på favorit i repris nästa år!







Där skymtar den rosa faran :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar