tisdag 15 juni 2010

♥ V.17 ♥


Ditt barn är 11-12 cm från huvud till stjärt och väger ca 150 gram.
Huvudet är visserligen stort ännu, men det börjar se mer proportionerligt ut.
Ögonen är fortfarande slutna men de har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har blivit längre.
Underhudsfett börjar lagras som hjälper till att hålla värmen samt ger energi.
På huvudet växer mer och mer hår.
Alla fingrar och tår har nu fått pyttesmå naglar.
Det lilla hjärtat pumpar runt ungefär 24 liter blod per dygn.
Barnet blir medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem.
Bröstkorgen hävs och sjunker när det tränar sin andning.
Barnet befinner sig nu i den övre delen av livmodern och väger mer än moderkakan.
Utifrån sett är barnet mitt emellan blygdbenet och naveln.

-Jag blir andfådd för minsta lilla och är väl rätt så hungrig typ jämt, vågar inte ställa mig på vågen :P
Tiden går otroligt fort nu och det är jag glad över såklart.
Nu är jag i den 2:a trimestern och har även gått in i den 5:e graviditetsmånaden.
Snart är det bara 2 veckor kvar till UL :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar