söndag 16 augusti 2009

Hemma från Hälsingeskogarna

Och vi har som sagt haft det bra.
I torsdags åkte vi upp efter kl 9.
Paulina tyckte inte att det var särskilt roande att åka bil.
Vi stannade i GävleBro så hon fick gå runt lite och käka lite banan.
Hon sov cirkus 5 minuter på hela resan.
När vi kom fram till Hudik så måsta vi gå på stan för nån hade ju glömt vissa saker, typ trosor :P
Och det dumma var att jag inte tänkt på att föra över pengar för jag hade 179 kr på kontot innan jag köpte trosorna...
Vi åkte på Frasses och smällde i oss varsitt mål med hamburgare och pommes med SOURCREAM & ONION krydda på *mums* Paulina fick körv som vanligt :P
Åkte hem till min mor där Paulinas gudföräldrar väntade på oss (min bror och hans sambo) och sen blev det huset fullt.
Mammas karls dotter har fått en liten pöjk, William, han är nästan 3 veckor gammal, dem var på besök från Finland + att syrran hennes med karl också var där.
Det blev grillat kött med potatisgratäng och massa gött.
Försökte lägga Paulina som vanligt men hon vägrade somna.
Vid halv tio gick vi och la oss för då hade hon fortfarande inte somnat så hon fick ligga med oss (har hon inte gjort sen hon var 6 månader) men inte gick det nåt bättre.
Hon skrek hysteriskt och grät och absolut ingenting hjälpte.
Tillslut somnade hon och då fick Niklas för sig att han skulle lyfta över henne i sin säng = here we go again!
Jag gjorde allt för att hon skulle somna om och med låten Hallelujah lyckades jag tillslut.
Hon vaknade igen vid 3-tiden av att ha legat väldigt konstigt och la sig på min plats så jag fick sova nere i fotändan för jag vågade inte röra på henne.
Vid 7 eller 8 vaknade hon för dagen och min mor kom och hämtade henne så vi fick sova vidare, vilket vi gladeligen gjorde!
Puh vilken natt!

Klev upp och käkade frukost och sen pratade vi med Derva om att vi skulle åka dit och det gjorde vi.
Paulina somnade i vagnen på 2 röda när vi kommit fram och sen var Niklas tvungen att väcka henne (vet inte hur länge hon sov) för vi skulle åka till Buspalatset, först var det snack om JärvZoo men klockan blev lite för mycket så vi skippade det.
Buspalatset trivdes hon inge vidare, grät för allt vi försökte göra med henne = tröttis, men Dervas flickor älskade det!
Sen åkte vi och checkade in på hotellet och tog varsina välbehövliga duschar innan vi sen åkte ut till Derva igen.
Gick ut med Paulina i vagnen och hon somnade såklart.
Även denna gång fick Niklas väcka henne.
Vi käkade middag, en jättegod köttfärspaj och så en supersmarrig äppelpaj till efterrätt, paj på paj men helt olika, smördeg till middag och havreknäcke till efterrätt, mmmm vad gott det var!
Vi kollade på Scorpion King och sen åkte vi till hotellet i hopp om att Paulina skulle sova hela natten.
Hon somnade som en stock. Vaknade kl 1 och skrek i panik, hon somnade om på Niklas axel, hon var förmodligen inte ens vaken men det tog lång stund innan hon lugnade ner sig.
Sen sov hon till 8 tror jag.

Hotellfrukosten är väldigt bra, Paulina fick en massa gott att smaska på, rökt skinka, russin, paprika, gurka, melon, digestive, äggröra.
Vi tog ett varv runt Lillfjärden och satte oss sen med en sovande Paulina i vagnen vid hamnen och solade, värry najs!
Åkte upp till Lidl för Malin tipsade om att barntoasitsarna var tillbaka och kostade 50 kr så vi köpte en till Paulina, den vi har gick sönder efter första sittningen och den här är verkligen rejäl!
När vi är på väg därifrån ser jag min fars Audi på parkeringen så jag gick in igen och min yngsta lillebror hade övningskört på E4:an för första gången och han tyckte det var läskigt att köra så fort :)
Dem fick träffa Paulina en sväng innan vi sen åkte till min mamma för att lämna vår lilla prinsessa och vara barnfria för andra gången :D
Vi myste en massa och det kändes knappt som att man hade ett barn helt plötsligt, det är detta jag saknar ibland, att få vara vi, Kikki och Niklas och det kändes så bra att få känna att vi inte hade några måsten, inga blöjor att byta och inget barn att tillfredsställa :)
Vi gick på Radjos och käkade och det var SÅ romantiskt.
Kvällen avslutades med Jagad på TV3 (rena rama lyxen då vi inte har den kanalen)

Idag vaknade vi av klockan 9.30, hör och häpna!
Åt i lugn och ro och åkte sen och hämtade Paulina.
När vi var där ringer min morbror.
Dem hade slarvat bort bilnyckeln och han var i Sthlm, han ska för övrigt börja plugga i Uppsala imorrn i 1 år :D
Så vi åkte hem till hans svärisar och hämtade extranycklarna innan vi åkte hemåt.
Paulina somnade när vi kommit ut på E4:an från 84:an (?) och vaknade i Tönnebro och sen höll hon låda hela vägen till Solna (med ett stopp i GävleBro) fast jag förstår henne, hur kul är det att sitta fastspänd och inte kunna nå allt man vill ha?
Min morbror blev glad över nycklarna, såklart, bilen hade stått olåst sen i fredags och han hade suttit och väntat på oss i en timme. Troligtvis fanns nycklarna på Grönan.
När vi äntligen kom hem åkte jag till ICA MAXI och handlade lite, det var sjukt mycket folk!

Imorgon är det en ny vecka och massa roliga saker har vi framför oss :D



Photobucket

1 kommentar:

  1. stackars paulina när ni reser haha... Kan ni inte ta hand om erat barn?? Väcka henne och hålla på?? HAHA asg! Nämen allvarligt, stackars er att hon sover så shittigt när ni är iväg!! kram

    SvaraRadera