torsdag 23 juli 2009

Skrattar bäst som skrattar sist!

Jo jag har nog skrattat, inte för att det varit vidare kul egentligen.
Grannpojken på första våningen har hemska skrik för sig, att hans mamma har stått ut så länge, good Lord! All cred till Dig!

Nu dem senaste dagarna har vår dotter börjat exakt likadant, gälla och höga skrik, HELA TIDEN, finns inget stopp på henne, och hon ska vara överallt hela tiden, ta saker som hon inte får när vi är hemma hos folk, äta på allt, papper verkar vara en stor favorit för tillfället.
Kom på ett trix när jag såg att dammsugaren stod framme hos en vän vi besökte idag.
Paulina är livrädd för dammsugaren så det var bara att sätta igång den så lät hon helt plötsligt bli att ta en massa saker och försökte hålla sig undan istället.
Men skriken, hur klarar man av det?
Jag blir verkligen galen, på riktigt.

Imorgon ska vi sitta på ett tåg i 2 ½ timme upp till Hudik, hur ska jag överleva?
Och hur många arga blickar kommer jag inte få emot mig när jag inte kan få tyst på min unge...

Dagens i-landsproblem!

En tand upptäckte jag nu ikväll i nedre käken så nu har hon 4.
Det förklarar hennes sömnsvårigheter och att hon ligger och skriker just nu då inget hjälper, inte ens Takida... Hon har sovit max en kvart idag, that's it, hon borde vara trött som en gnu!

3 kommentarer:

  1. Hello...Im the mum on the fist floor....Ja jisses, helst vill man ha hörselkåpor på men det känns ju för taskigt. Han gjorde ju ett uppehåll på några veckor men nu har vi varit tillbaka på skrik-allt-du-orkar-nivån ett bra tag. Det borde ge sig snart.... Hoppas jag. Jättefina bilder på P! Hon verkar haft en skön sommar!
    Det kommer gå bra till Hudik, lite olika leksaker, lite kex, och gå fram och tillbaka på tåget...Det ordnar sig!

    SvaraRadera
  2. haha jaaa... det går ju över nångång, så det är förmodligen bara att hålla ut! Ha med dig snacks till lillan så hon har nåt att tugga på.. Tilde somnade direkt när vi åkte tåg, det gungade så skönt.. hoppas P gör samma :)
    åhh dessa tänder! Tilde hade ju 2 st som kom i överkäken.. Men nu helt plötsligt så är det 5 på g.. Men jag märker inte så mkt förutom att hon tuggar på allt och sover lite sämre.. Ha så skoj nu!! kraaaaam!

    SvaraRadera
  3. Hej , ska vi adda varandra på bloglovin?

    Kram sassa en 2 barns mamma.

    SvaraRadera