söndag 19 juli 2009

Hemma igen

Hej på Er!

Nu ska det lugna ner sig ett tag fram över här tror jag så en uppdatering vore väl på sin plats.
Tänker inte skriva om varenda dag som passerat för då orkar ingen läsa.
Men för att jag själv ska komma ihåg lite så skriver jag kortfattat om allt istället.

¤ En superfin begravning för finaste farfar och alla var där, mycket tårar och många kära återseenden.

¤ Ullared med Ullis, totalt 7.500 spenderades på varuhuset Gekås, Bed & Breakfast 1 natt och bensin.
Det sved då, nu när jag vet hur mycket jag fått för pengarna, plus att det var saker som ändå skulle ha köpts senare och då hade inte den summan räckt långt.
Overall, jackor, täckbyxor, regnkläder, underställ, vantar, fuskpolon, mössor och massa annat som är tänkt till dagis nästa år, så jag är nöjd, hade dock velat handla mer såklart, men det fick inte plats i bilen heller.

¤ Paulina har återigen fått besöka Gröna Lund, denna gång med Ida och Tilde. Hon fick åka Kärlekstunneln och De Flygande Elefanterna med mammsen sin :)

¤ Jag har slutat med min diet. -13 kg blev det. Vågar inte väga mig nu efter en vecka i Hälsingland som verkligen gått i onyttighetens tecken, men vad gör väl det? Inte lär jag ha gått upp 13 kg iaf :P

¤ Har haft en underbar semestervecka uppe i Hälsingland.
Mys med Malin, Micke och Emmy, grillad mat, hallonpaj, chips, popcorn och godis *mums*
Skulle egentligen varit i Furuvik, men det regnade, men vad gjorde det?
Hem till Paulinas mormor och käkade kebab och friterad pommes som hon gjort själv, glass och fruktcocktail till efterrätt. Lämnade in vår sega dator för att sen få tillbaka den som ny, känns det som iaf ;) *tusen tack*
Tog en chansning och svängde in i Råbo för att lämna in grejerna vi fick när Paulina var nyfödd eftersom ingen hade hört av sig. Hade en trevlig vistelse där :)
Blivit halvt ihjälbitna i Bergsjö av diverse blodälskare, Paulina badade glatt i tjärnen och vi fick en massa färg på oss, det var härligt att återse Christel igen.
Sen lämnades vår dotter hos sin mormor och vi skulle ha vår första barnfria kväll och natt nånsin. Haha. Vi gick på Amandas och flossade i en varsin pizza med massa bea och sen tog vi en promenad i solen, hand i hand, tillbaka till hotellet :P Kikade på en norsk serie som Niklas fastnat för och sen slocknade vi som 2 bäbisar. Jag vaknade inte förrän kl 8 morgonen efter. LYCKA!
Efter frukosten hämtade vi Paulina och sen åkte vi till Harmånger. 4 år sen sist. Var in på ICA en sväng och en av dem som alltid jobbat där kom fram och gratulerade och pratade, att dem kommer ihåg mig :D Träffade även på en gammal högstadielärare också, trevligt :)
Sen var det tyst, och jag blev irriterad, men sen släppte det lite när lillebror med sin fjälla kom dit, fast det var fortfarande tyst.. Det hittades en kartong med barnkläder på vinden som jag gick igenom, plus att bror hade hittat mina dockor och en stor back med lego som mina kusiner fick dagen efter.
Niklas och Paulina badade massor i poolen som fanns på hotellet, hon är verkligen galen i vatten :D
Derva och hennes familj fick sen ett besök, grillspett och färskpärer *mums* Flickorna hann inte leka så mycket då vi kom dit så sent, men det var trevligt ändå såklart :)
Mina kusiner fick ett besök på fredagen, vad mycket som hade hänt med huset :D
Dem fick backen med lego och födelsedagspresenter och Paulina fick bada i havet för första gången.
Min moster träffade vi en snabbis, hon hade köpt kläder till lillan :)
Kvällen avslutades med Jägarna.
Sista dan, irrade runt som faaan i Njutångersskogarna för att hitta hem till Marlene, Vincent och Tilia och alla djur. Jätteroligt att äntligen få träffa dem alla :D Paulina var livrädd för hundarna till en början men efter ett tag så ville hon bara vara med hundarna och klappa.

Nu är vi som sagt hemma igen och det känns knappt att man varit borta, förutom alla bett man har överallt.

Nu väntar en fullspäckad vecka.

Måndag: 10-månaders kontroll.
Tisdag: Ida och Tilde.
Onsdag: Tina
Torsdag:
Fredag: Tåg upp till Hudik med Paulina, SOMMARFEST PÅ SÅGEN *längtar*
Lördag: Hudik
Söndag: Tåg hem från Hudik.

Nu ska jag lägga in en massa härliga bilder, men det kommer i ett eget inlägg!

2 kommentarer:

  1. åh chips och pizza säger du? Smakade det bra? Du som inte gillade chiås nu längre? ;) Jag saknar inte chips längre. Har ju inte ätit det på lite över 1 månad.. wiiie... Det är lång tid om du frågar mig.. brukade äta det MINST en gång i veckan. Kraaaaambanan

    SvaraRadera
  2. Oj, ni har verkligen hunnit med mycket! Välkommna hem till Sjöstan igen! Jäklarns Kicki, 13 kg...wow!

    SvaraRadera