måndag 25 maj 2009

Veckan som varit

What can I say, har haft fullt upp och här blev det stillastående.
Måndagen skrev jag om sist.
Tisdagen var vi uppför Hammarbybacken, vi blev 3 tappra mammor tillslut, jag vaknade kl 9 och vi möttes en halvtimme senare så det var bra gjort av mig :)

Satan vad jobbigt det var, men ack så kul :)
Vi satte oss på toppen med fika och pratade till vi började frysa och gick ner igen, nedåt gick ju betydligt snabbare, och då lyckades även min pärla somna, men inte utan "Curly Sue", hon var vaken hela vägen upp, måttligt road.

Sen var jag i Sickla och inhandlade till fredagens lunch.

Åkte självklart på en avstämning, brukar köra självscanning när jag för en gångs skull är på Kvantum och handlar, handlade för 400 pix och hade packat allt så bra under vagnen.

Då fick jag ju plocka upp allt igen, Paulina var skitsur för jag hade tagit sån tid på mig så hon fick sitta uppe på kassabandet medan jag packade ner allt igen. Och sen fick jag bära henne fram till vi kom hem i princip, t.o.m. på bussen!

Jag var helt slut, som om inte Hammarbybacken hade räckt liksom....

I onsdags fick vi finbesök av Ida och Tilde. Paulina var så stor nu i jämförelse då Tilde varit sjuk och gått ner över 1 kg i vikt, och hon utnyttjade det, hon hoppade på henne och skulle klättra å ha sig, Tilde sa inte ett ljud ;) Men så blev ju Paulina kallad för tjockis också x antal ggr så hon gav väl igen där lite *hehe*
Vi käkade lunch och pratade lite. Gick sen till Sickla och kikade runt. Och sen skildes vi åt på bussen hem.
I torsdags hade vi en supermysig dag på Skansen med Nadine och hennes kompis Emelie och hennes 5-årige kusin. Emelie hade en systemkamera och tog en massa fina bilder på Paulina, ska bli så kul att få se dem :)
Jag och Nadine skulle gå till Skansen, tog ett avbrott för lunch och sen började det regna så vi tog båten från Slussen. Sen hade vi verkligen tur med vädret, sol hela tiden.

Vi såg massor av djur och många av dem hade bäbisar.

Paulina tittade på alla djur, dem små kunde hon inte riktigt se för det fanns ju stora träd eller barn eller annat att titta på istället. Nadine bar henne typ hela vägen, att Du orkade :D
Innan vi åkte hem köpte jag en heliumballong till henne som hon har lekt mycket med, skulle vilja suga i mig lite helium för det har jag aldrig gjort förut, men ballongen är försluten så jag måste ha sönder den, och det vill jag ju inte! :/

I fredags vaknade jag alldeles för sent, 9, kl 11 skulle alla komma. Men jag hann med att fixa allt innan, är imponerad av mig själv.
Vi var 6 mammor totalt med 3 flickor.
Sen kom Derva och hon började med Mary Kay snacket :)

Vi fick testa Satin Hands-kit och ansiktsprodukter.
De andra blev lite förvånade över min dåliga kunskap om allt vad smink och sånt innebär. Jag använder mascara, that's it, har alltid gjort, smörjer aldrig in ansiktet med nåt om jag inte är riktigt torr osv. Så det här med foundation och rouge och allt vad det heter det kändes inte så naturligt för mig att kleta på, och det kliade och kändes bara konstigt att ha på sig, men det såg ju faktiskt ganska bra ut, hade rätt färg på foundationen.

Nåväl, det blev 2 köp för min del, jag köpte Satin Hands-kitet, det är grymt! Och även en ansiktskräm med solfaktor i, men den kommer på Posten. Och så fick jag en bodylotion med passionsfrukt som gåva för att jag ställt upp som värdinna :D

Tusen tack till alla mammor och till Derva för en trevlig dag :)

I lördags var jag jättetrött, vet inte varför, sov lite med Paulina när hon sov middag.
Sen kom min mor hit.
Vi gick till Ringen i regnet för jag måsta på Systemet och köpa vin.
Det slutade regna och solen kom fram istället men jag var fortfarande svintrött.
Tog en dusch och började sen med maten.
Gjorde en riktigt god middag som jag inte riktigt hann njuta av till fullo då klockan tickade på.

Jag lockade håret och tog på mig kvällens outfit och målade lite glitter på ögonen och sen var jag fit-for-fight.
Sa hejdå till dotra & CO och så skjutsade Niklas mig till pendeln.

I Barkarby hoppade jag av och gick raka vägen hem till Tina.

Jag var nr 2 att komma dit så det var skönt :)
Hennes kompis Lina från Falun hade kommit ner och överraskat henne, vilken kompis alltså :)
Hon hade också en dotter, fast hon var 2 år så vi hade mycket att prata om ;)
Alla Tinas kompisar som kom var supertrevliga och härliga så det var en riktigt trevlig fest.

Jag blev ganska onykter och drack en HEL vinflaska by myself, när hände det sist liksom?
Blandade iofs med en halvliter sprite, men ändå, gott var det :P

Sen var det dags att bege sig men vi missade ju pendeln såklart.
Hoppade på nästa och gick raka vägen till Garbos när vi hoppat av i Sumpan.

Där var det otroligt mycket folk, but why? Men det var väl okej ändå. Jag har ju haft roligare där i mina dar, men sällskapet gjorde så att det blev trevligt iallafall.
Vi dansade hela kvällen och sen gick vi när deras sista pendel skulle gå.
Jag tog t-banan till Gullmars och gick hem, var hemma runt halv 3.

Igår så tyckte Niklas att jag skulle vakna kl 9, var sååååå trött så jag var vaken när Niklas kom hem vid halv 4.
Så hela gårdagen gick jag som en dimma av trötthet, somnade till på soffan jag vet inte hur många ggr.

Köpte iaf en lära-gå-vagn från Micki till lillan som hon verkligen gillar :)
Hon somnade för övrigt vid matbordet när Niklas fulade sig, helt stört :D

Kl 20 låg vi till sängs.

3 kommentarer:

  1. alltså HAHAHHAAAA Vd jag garvade åt den sista bilden. Lilla tjockis bäse. :) hahaha, kan inte sluta skratta!
    Va bra att du hade en bra helg.. :) Vi ses på onsdag, kraaam

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAH!!! Så grym bild på Paulina!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det känns alltid som att vi inte hunnit prata färdigt när vi setts. Vet inte varför? kanske för att vi alltid är i farten? Vi kommer ju hem en snabbis nästa vecka innan det bär av igen så på onsdag är ni bjudna hem till oss om ni har tid. NO dog only you, me and the girls! Va säger du? Kraaaam

    SvaraRadera