måndag 4 maj 2009

Välbehövlig paus

Förra veckan var jag så less på bloggen, var på väg att lägga ner den, men så struntade jag bara i den istället i en vecka.
Är fortfarande inte så sugen på att blogga, men jag skriver lite grann ändå.

Förra veckan då:

Måndag: Lina fyllde 25. Jag och Angelica promenerade till Sickla, jag köpte present, ett hängsmycke till mig som jag lämnat in på gravering, hårspännen till Paulina (äntligen) och avslutade med mat.

Tisdag: Promenix in till stan med Malin och Lilly. Och sen sista babysimmet :( :( Det är blandade känslor, känns skönt att man inte är uppbokad varje tisdag längre, har nu varit det i 16 veckor! Men det är väl den enda fördelen också. Får absolut komma tillbaka till hösten igen helt enkelt.
Sen träffade vi Ida och Tilde, lunchade och gick runt på stan. Hamnade till slut på Odenplan där vi köpte våra tunikor som vi hade förälskat oss i :)

Onsdag: Skulle ha träffat Tina men hennes f.d. hyresvärd sabbade det tyvärr :( Så jag donade här hemma tills jag beslöt mig för att gå ut. Globen fick bli destinationen och en ny "skötväska" inhandlades, det är alltså en riktig handväska som jag använder som skötväska, passar skitbra till nya vagnen :) Och den kostade 149 kr på REA :D
Niklas var i Halmstad hela dan på match så jag frossade i fläskfilé med råstekt potatis och vitlöksyoghurt *mums*
Han fick dock det som lunchlåda, snäll som jag är :)

Torsdag: Åkte in med Niklas lunchlåda då han inte såg den på morgonen, hur snäll är inte jag? :P
Sen träffade vi äntligen Tina innan hon började jobba kl 12. Satt i Vasaparken, men det var inte så skönt väder ute som det såg ut, blåste iskalla vindar så vi strosade runt på ICA istället. Pratade med Stefan lite grann, Paulina avskyr verkligen honom, och han är den enda, undra varför....... ;)
Sen åkte vi til Hötorget och mötte upp Lina.
Vi gick först runt på stan en sväng, jag köpte vattenflaskor, måste bli bättre på att dricka vatten!
Sen satte vi oss på Kungsträdgården och lapade sol, hon fick sin present.
Sen promenerade vi hem, med ett antal stopp på Götgatan, hon hade aldrig gått där förut och det finns en hel del intressanta butiker.

Fredag: Niklas var ledig och vi tog en lång och skön promenad till Liljeholmskajen och tillbaka, 2 timmar cirkus. Sen åkte vi på MAXI och handlade mat och en dammsugare, våran Rolfy, eller Niklas's är det faktiskt närmare bestämt suger inte som den ska så det var liksom dags, mina hårstrån ligger ju överallt i hela lägenheten.....
Sen fick Paulina testa fisk för första gången, västkustgryta tror jag det var, she did NOT like it!
Men vi ska ju såklart testa fler gånger.

Lördag: Jag jobbade 9-22.15. Detta var då mitt sista arbetspass för i år, känns riktigt trist, men samtidigt så har jag nu hela sommaren framför mig med min älskade dotter, så bäst för vädergudarna att dem fixar en bra en, annars vet jag nån som kommer vara pissed off hela sommaren.....
Tiden gick skitfort och det var verkligen hur kul som helst att jobba.
Men sen, på t-banan hem, vad jag var slut, inte så konstigt kanske...
Somnade fortare än fortast när jag väl lagt mig iallafall, skönt!

Söndag: Vi hälsade på Hannah och Javier och deras lille sötnos Teodor som blir 3 veckor idag! Han var såååå liten och när hon frågade om jag ville hålla honom så blev jag lite nervös, hur gör man? Man glömmer så fort! Men han trivdes bra i mina armar, han slumrade till t.o.m.
Sen åkte vi till Quality Outlet, Niklas hade aldrig varit där förut (!)
På PUMA blev det shopping, 2 par dojjor och shorts och t-shirt till Paulina för 345 kr, askalas :)
Väl hemma så gjorde jag sen 3 olika "puréer", biffstroganoff med ris, spaghetti med köttfärssås och tagliatelle med köttfärs och grönsaker i tomat och yoghurt.
Bokade stuga till jag och min svägerska Ulrika ska åka till Ullared och shoppa på Gekås också, gud vad jag längtar!! :)

Och så var den veckan slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar