torsdag 20 november 2008

Avtryck

Igår var jag först till naprapaten.
Hade SJUKT ont i ryggen så jag fick ligga med elstötar hur länge som helst (kändes det som) och denna gången gjorde dem ont, hela tiden.
Hon lämnade rummet så jag kunde ju inte direkt säga till heller.
Men, men, det är på nätterna och mornarna när jag liggammar som jag får så här ont i ryggen.
Kör med tigerbalsam från Thailand, men det luktar ju så starkt och är svårt att få bort från mina händer så ska införskaffa plasthandskar innan jag kletar på nå mer.

Sen fick jag tillbaka alla mina kläder som jag lånade ut medan jag var gravid, hur spännande som helst :)
Kommer liksom inte ihåg vad jag hade för kläder så det blir som att man har storshoppat lite grann, me like!
Sen gjorde jag och Malin hand- och fotavtryck på Paulina, först i lera och sen med vattenfärg på papper, det var skitkul att göra och jag fattar inte hur jag kunnat ge mig på det där alldeles allena, var ju knappt så att vi lyckades när vi var 2 men hon fick in snitsen tillslut och avtrycken är bedårande :)
Några ska ramas in, några ska in i hennes babybok och resten ska sparas för en eventuell tatuering i framtiden :D

Sen kom Niklas hem och vi provsatte Malins bil för vi ska nämligen ner till Ullared och julshoppa andra advent, och vi fick plats allihop så det ska bli sketaskoj, har alltid drömt om att få åka dit och äntligen har det slagit in :)

På kvällen fick vi finbesök av Niklas gamla kompis Krille.
Han har inte varit här sen vi flyttade in, han var en av dem tappra som ställde upp då jag var gravid och inte fick bära, och så hade han ju såklart inte träffat Paulina heller.
Han hade med sig en present till henne, en ursöt kanin-nalle från Polarn o Pyret, hon gillade den direkt :)
Pizza blev det sen, och både jag och Niklas sa, ALDRIG mer pizza, mådde skitdåligt båda två, men det var ju gott :P
Krille vågade faktiskt hålla i henne och hon kollade på honom, läääääääänge, hur sött som helst, jag hämtade kameran men då hade han lämnat ifrån sig henne men hon fortsatte i alla fall att titta på honom ;)

Paulina har somnat innan midnatt nu en massa nätter *peppar peppar*
Så otroligt skönt!
Och oftast vaknar hon endast 1 gång för matning, runt 4-5 tiden.
Nu ska jag bara försöka få henne att somna i sin säng, för jag tror mycket av mina ryggproblem ligger i att jag spänner mig för att inte rulla på henne eller dylikt och hon ligger verkligen klistrad bredvid mig så jag kan inte röra mig utan att ramla ur sängen, hon tar störst plats av oss alla i sängen ;)

Tips välkomnas gladeligen hur jag ska lyckas få henne att sova i sin säng! :)

2 kommentarer:

  1. Vi pratade sömn senast på BVC, ett tips är att lägga henne i sin egna säng när hon är vaken, sen sunga en liten melodi och buffa henne på baken tills hon lugnar ner sig. Sen går man ut. Vaknar hon så går man in och buffar lite mindre än gången innan och sen fortsätter man så tills hon somnar. Har inte prövat själv dock ;)

    Apropå tigerbalsam så stod jag med ett tigerbalsamplåster på ryggen för några veckor sen och läste på förpackningen att man inte skulle använda det när man ammar. Vill inte skrämma dig nu, men det kanske kan vara värt att kolla?

    Hoppas ryggen blir bättre snart i alla fall, att de där stötarna gör susen!

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde så att vi la Zack i hans säng på dagen när han blev sömnig. I början så grät han, då tog vi upp honom och tröstade honom tills han blev sömnig och då la vi ner honom igen... så där höll vi på tills han blev så pass sömnig att han inte brydde sig om att han låg i sin säng.

    (Vi behövde inte hålla på så länge.)

    SvaraRadera