tisdag 15 april 2014

Tapetjakt

Igår var jag och Uffe till Woodys efter jobbet för att kolla på tapeter och målarfärg.
Jag fastnade direkt för en tapet till tjejernas rum.
Likaså till mitt rum hittade jag en, eller egentligen flera, när jag hittade Pip Studios katalog.
Galet läckra färger och mönster.

När det kommer till färg i vardagsrummet var det betydligt svårare.
Väggen är bajsbrun i dagsläget med en grusig struktur så den måste målas om vi inte tar bort allt, men det blir sånt projekt.
Vi fick hjälp och tips av en trevlig expedit men åkte hem tomhänta då jag skulle dit idag och djupdyka mer bland tapeter och färger.

Tapeter var lätt som en plätt att välja idag så det beställde jag.
Även idag fick jag hjälp av en trevlig expedit med färgen som jag haft svårast att välja.
Jag har en knallröd soffa och vita väggar, förutom den bajsbruna då, men hon föreslog turkos och när hon la fram dem olika färgkombinationerna så blev det så självklart att det skulle vara turkost så hon blandade i ordning en hink som jag kånkade hem längs ett blåsigt Huddingevägen då jag missade bussen.

Det ska bli SÅ skönt att få i ordning vardagsrummet så småningom nu när jag äntligen vet hur jag ska ha det. Det kommer att kosta en del men det är det ju värt såklart så jag får i ordning det sista och vågar visa upp det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar