söndag 6 april 2014

Helgen

Igår lyste solen och jag har inga solbrillor till tjejerna hos mig så vi tog bussen till Huddinge och köpte det innan vi for vidare mot Kungens Kurva.
Vem tror Ni glömmer sin fina lejonmössa (som jag sytt) inne på H&M?

Passade på att gå in på Stoff&Stil när vi ändå var i krokarna och det fanns mer lejontyg plus hur mycket annat fint som helst så får jag nåt infall kommande vecka så blire några mössor, det lär ju ändå va mössväder i nån månad till åtminstone?

Köpte gummistövlar att ha på dagis då dem gamla är både urväxta och trasiga och även jag hittade dojor till mig själv, rosa pumps och svarta stövlar för totalt 148 kr :)

Varför vi var i Kungens Kurva var för att vi skulle på bio med Uffe och hans grabbar, första mötet barnen emellan :)
Vi såg Frost och jag tyckte den var supermysig, älskar ju Disney.
Uffe var inte lika begeistrad :P
Nathalie kunde inte sitta still många sekunder och pratade högt och hängde på raden nedanför och sånna grejer. Paulina har sett filmen på engelska innan på dagis och hon satt som förtrollad hela filmen igenom.

När vi sagt hejdå gick vi in på Media Markt för att jag vill fixa det sista med TiVo och tvn men jag fick noll uppmärksamhet och efter 10 minuter blev Nathalie bajsnödig efter att dem nästan rivit halva stället så jag tappade lusten och gick därifrån och efter toalettbesöket gick vi till bussen.
Vem somnar så fort bussen börjar rulla?

Vi var hemma vid halv åtta kanske och det var fullt med barn på gården så dem stannade ute.
Efter 21 kommer en skrikande Nathalie in och blodet forsar från nånstans kring munnen.
Hon skulle åka sparkcykel nerför en gräsplätt som är rätt brant, inte lite galen alltså.
Hon somnade gått sen när det slutat blöda. Blodet kom från strängen under överläppen troligen, det blev en aning fläskigt och jag fick varken se eller röra.

Idag har dem hängt med grannarna hela dan. Nathalie kom in när hon blev rädd för katten och hon fick lite lunch och sen gick hon raka vägen till sängen och sov 2 timmar.
Jag var inte sämre själv och passade på även jag.
Efter jag väckt henne vid 16 så gick hon ut igen och när middagen var klar vid 19 kom båda in och ville gå ut igen efteråt men när jag sa nej den här gången så accepterades det utan problem.

Det känns såklart kul att dem hittat kompisar så nära och speciellt nu när jag inte är i toppform heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar