onsdag 21 augusti 2013

Barnens hus i konkurs

I måndags kväll kom nyheten på Aftonbladet upp att tolv st Barnens Hus-butiker begärts i konkurs.
Idag besökte jag ett av dem på en konkursutförsäljning i Nacka.

Jag var framme strax efter halv tio, dem öppnar tio.
Kön var säkert över 100 m när jag kom fram och den fylldes på allt eftersom med minst 100 m till.
Jag kom in strax innan elva och plockade på mig dem saker jag kom dit för och letade efter slutet på kassakön för att ställa mig där, den ringlade sig runt hela butiken.
Då var kl strax efter tolv när jag ställde mig sist i kön.
Kvart över sex, alltså 18.15 har jag betalt och går ut.

Jag har varken ätit, druckit eller gått på toa sen jag åt frukost med barnen vid 7.45.
Jag har stått upp i en väldans massa timmar, nästan 9 om man ska vara petig.

Varför lämnade jag inte allt och bara gick, undrar Du?

Dels träffade jag riktigt trevliga människor både framför och bakom mig i kön som stod lika länge och som inte skulle låta mig ge upp efter alla dessa timmar.
Dels så tyckte jag själv att när jag ändå offrat hela min lediga dag på att stå där så kan jag ju inte bara ge upp, jag är ingen sån människa.

Jag handlade för 1.306 kr och sparade hela 967 kr på sånt som jag ändå skulle ha handlat dyrare någon annanstans.
Dem hade 30% på leksaker, 50% på sommar/vinterartiklar och 70% på kläder.
Det som såldes först och mest var inte helt otippat dem dyra sakerna, vagnar, bilbarnstolar m.m.
Jag köpte bl.a. MLP (My little pony), kylväska, skridskohjälm, adventskalendrar och lite annat smått och gott, 19 artiklar, så jag tycker att jag gjorde flera kap ändå.

Och jag kommer sova väääääldigt gott inatt, bara en sån sak :)

1 kommentar:

  1. Heeeelt sjukt länge!!! :O Men bra att du fick bra sällskap! Puss

    SvaraRadera