torsdag 1 augusti 2013

1-årskalas

För snart 1 år sen började jag på ett jobb som visade sig vara allt annat än bra (företaget har gått i konkurs nu)
Men där mötte jag en fantastisk människa vid namn Hanna.
Redan från start så fann vi varandra, det skiljer 7 år, men det har inte märkts på nåt sätt.
Vi kan prata om allt och "tycker lika" om väldigt mycket.

Idag firade vi vår 1-åriga vänskap med ett besök på Grönan som vi pratat om att göra länge.
Några minuter efter att vi kommit in så började det att regna.
10 minuter senare hade det slutat.
Vi började med bergochdalbanan och sen var man liksom på gång.
Åkte Insane och jag skrek nog hela vägen, personalen frågade mig om jag var ok när vi kommit fram, haha.
Förra året när jag åkte den så gjorde jag illa mig jättemycket, men det lyckades jag inte med denna gång, så jag vågade åka den igen.

Det var nåt fel på Eclipse idag så jag slapp åka den och det gjorde mig inte det minsta ledsen.

Det var mycket folk så vi fick köa en hel del för att få åka, men tiden gick ändå rätt snabbt.
När vi stod i kön till Katapulten började det regna igen.
Precis när vi skulle sätta oss så slutade det.
Solen kikade fram en stund så vi ställde oss i Jetline-kön, när vi kommit under tak började det regna igen och lagom till vår tur så spöregnade det så man fick blunda hela vägen, hade inte en chans att parera svängarna utan flög som en vante och regnet verkligen piskade på kroppen så när vi äntligen kommit ner var jag helt dyngsur.

När det slutat regna så spelade vi på chokladhjulet, Hanna har aldrig vunnit, och inte jag heller, och det slutade med att jag vann 2 kg mjölkchoklad.

Tack för detta år Hanna(banana), ser fram emot resterande år av vänskap :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar