fredag 8 februari 2013

Puh

Nu är min första arbetsvecka över och jag har haft riktigt roligt och har varit/är väldigt trött.
Dels är jag inte van att köra bil så mycket, vilket jag bemästrar alldeles ypperligt efter denna vecka, och dels att få jobba så intensivt som jag faktiskt gör.
GPS:en är bra, men den hittar inte överallt men på nåt sätt så lyckas jag hitta ändå så det blir mycket självförtroendekickar också :)

Imorrn är det äntligen dags för Mellolördag och hela familjen är samlad, dock är Niklas riktigt förkyld (IGEN) så får se hur trevligt sällskap han blir :P
Paulina är nästan mer Mellonörd än mig och Youtubear ALLT som finns med årets upplaga, bäst gillar hon öppningsnumret med Gina när hon kör sin egna Euphoria. Och Dannys Karl för sin kostym. Annars är det Gosa-låten.

Första deltävlingen gick rätt låtar vidare tycker jag, dock ingen Loreenlåt (en sån där som man vet kommer vinna) Jay Jay har jag haft som stammis under många år men aldrig hört hans musik så det var kul att han var med.
Imorrn har jag inte heller skyhöga förväntningar men Paulina är överlycklig över att se Sean Banan (skjut mig!) och det känns som att vadsomhelst kan hända.

Pallrade mig iväg till gymmet igår också. Träningsvärken satt fortfarande i sen i söndags och idag har jag ännu mer träningsvärk, inte lika mycket som i början på veckan men ändock, det tar väl några omgångar innan kroppen vänjer sig.

Tjejerna provade mina vinterpjux på dagis idag, det såg mycket roligare ut i verkligheten :) 

Imorgon ska vi iväg och köpa några slags skor för på söndag börjar Paulina på dansskola som hon har längtat efter lääääänge nu.
Efter mycket sållande valde vi tillsist Funkykidz här i Sjöstan, föräldrarna får inte vara med och det ser jag bara som en fördel för Paulina som är mycket tuffare utan oss och ser istället fram emot en show som hålls i slutet av terminen.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Haha, Gosa låten var Matildas favorit också! Men jag förlitar mig inte så mycket på en 19-månaders ;)

    Oooh no....Sean Banan...då kommer flicksen dansa järnet här hemma.....

    Du får berätta hur det var på funkykidz, jag tänkte att Bianca ska börja där!

    SvaraRadera