måndag 18 februari 2013

Att uppnå sina mål

Nu när jag inte längre har en målvikt att sikta in mig på så satte jag upp ett nytt mål, att börja träna.
Jag blev medlem på Nordic Wellness typ dan före nyårsafton och började lite smått i januari.
Kondition var prio ett kände jag så jag började med crosstrainern, när jag inte orkade mer satte jag mig på cykeln och till sist blev det löpbandet så det blev ungefär en timmes träning.

Ville utmana mig själv på cykeln så jag satte snabbt upp ett mål, att cykla 10 km på 20 minuter.
Första gången cyklade jag på 27 minuter, andra gången 22 min 40 sek, tredje gången 23 min och så fortsatte det sakta nedåt mot 20 minuters strecket tills igår när jag efter att ha kört crosstrainern 34,35 minuter sätter mig på cykeln och ger mig faan på att jag ska klara det och GÖR DET precis på sekunden, fantastisk känsla!
Skakis och adrenalinkickad till max efter gårdagens bragd

Nu är det dags att sätta ett nytt mål.

Och då undrar jag om det kanske finns någon som vill utmana mig i något eller har ett bra förslag på en ny målsättning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar