torsdag 27 september 2012

Det som inte får hända

Idag fick tjejerna risgrynsgröt till middag som Paulina önskat och jag tänkte göra pizza till mig och Niklas.
Men så kom jag då på att champinjonerna var slut så jag tog med mig tjejerna när de ätit upp och gick ner till Konsum.
Plockade mina champinjoner och ställde mig i betala-själv-kassan med Nathalie i famnen, Paulina stod och beundrade godishyllan som står precis bredvid.
När det är min tur att betala så ser jag inte Paulina, men tänker att hon säkert gått bakom godishyllan för där finns det leksaker och sånt.
Jag betalar och letar sen igenom hela butiken.
Hittar henne inte.
Pulsen går upp och jag ber om hjälp av personalen att leta.
Ingen hittar henne.
HON MÅSTE HA GÅTT UT!
Det går en bilväg alldeles utanför in-/utgången + tvärbanan, det var jättemycket folk i rullning, jag hinner tänka många hemska tankar innan jag bestämmer mig för att springa ut fast det bara tar sekunder.
Då ser jag henne komma in i affären, hand-i-hand med en tjej, stortjutande, ropandes efter mig.
Fy faan vilken lättnad!
Jag tackar hundra gånger och försöker lugna ner henne och frågar vart hon har varit och varför hon har gått.

Hon trodde att jag hade gått UTAN henne så hon gick hem, slog portkoden, åkte hissen 6 våningar, hittade inte mig, tog hissen ner och gick ut på gatan igen.
Det är tur att hon inte behöver gå över nåt övergångsställe eller så, men ändå, man vet aldrig vad hon kan få för sig i stundens hetta.

Usch vad rädd jag hann bli alltså, och så grymt skönt att se henne igen.
Hur kunde hon ens tro att jag skulle lämna henne ensam i affärn?

4 kommentarer:

  1. Å men gud vad otäckt!!!! Tur att hon var okej!

    SvaraRadera
  2. Men gud Kikki!!! Jag hade dött! har iof varit med om samma några gånger, dock inte att Tilde gått ända hem men hon har "försvunnit" i stora affärer. Typ gömt sig bakom en hel vägg med overaller inne på Lindex, suck... man svimmar ju nästan när man inser vad som håller på att hända! Kramis //Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att Ni inte har nåt lika nära som vi har på ett sätt för jag vet ju att hon gillar att "försvinna" lite titt som tätt, nu vet jag på riktigt hur Du känner när det händer. Måtte dem ha lärt sig nu när de är stora tjejer att man inte gör sånt och att man aldrig skulle lämna dem, hur arga man än skulle vara på varann (nu var det inte fallet denna gång)
      KRAAAM

      Radera