onsdag 5 september 2012

4-årskontroll

Imorse var det en förväntansfull men lite irriterad Paulina som åt frukost.

-Varför ska jag gå på 4-årskontroll när jag inte ens fyllt 4 år?!

Den frågan har kommit några gånger och trots att hon fått samma svar (BVC har inte öppet på söndagar m.m.) så nöjde hon sig inte riktigt med det svaret.

Jag berättade allt som skulle hända imorse och hon tyckte det lät skoj.

Hon fick börja med att rita en teckning, men hon ville inte rita det L sa, en "gubbe", så efter en hel del lirkande så ritade hon till slut av mig och jag har aldrig sett henne rita en "gubbe" förut då hon vägrat men ungen kan ju faktiskt.
Sen skulle hon rita ett kryss vilket hon också vägrade, men till sist efter att ha växlat mellan att rita en fjäril och en prinsessa slängde hon iväg ett kryss, inga konstigheter.

Sen var det dags för hörseltest, pip i lurar och trycka på knappen när det piper.
Hon var sjukt koncentrerad och jag kunde inte hålla mig för garv men hon briljerade verkligen!
Så hon hör alltså det hon vill höra ;)

Sen var det dags för syntest. Hon vägrade ta på sig ögonlappen. Inte så förvånande.
Hon lät till slut mig ta på den och sen fick hon en tavla med 4 olika bokstäver som hon skulle peka på när L pekade på den stora tavlan.
Hon tröttnade snabbt och hade lite svårigheter med en av dem minsta bokstäverna men när hon blev bedd att koncentrera sig så blev det rätt tillslut.
Hon fick hoppa på ett ben och gå balansgång innan det till sist var dags för mätning och vägning.

Längd: 107,2 cm
Vikt: 17,1 kg

För 1 år sen:

Längd: 98 cm
Vikt: 15,1 kg

När jag var 4 år:

Längd: 114 cm
Vikt: 24 kg

HAHA, vilken skillnad på oss två!

L tyckte att jag skulle kontakta en öron/näsa/hals läkare om hennes snarkande och spela in det på mobilen.
Två stycken i min släkt sover med maskin och en har opererats (vad jag vet) så det känns som att det ligger i släkten :P

Hursomhaver så fick hon jättebra betyg och en tatuering för att hon varit duktig, det fanns bara "farliga" djur så L fick övertyga henne om att en giraff inte var farlig så hon valde den.
Nästa gång vi ska dit är det 5-årskontroll på agendan.

1 kommentar: