fredag 24 september 2010

Boktips!

Häromdagen fick jag hem den här boken i brevlådan


Den handlar om en mammas tankar och berättelser om tsunamin i Thailand, där hon förlorade sin vackra dotter Paulina. Det är Emelie Ohlssons mamma som skrivit boken och jag har ju följt Emelie ända sen hon drev "En storasysters kamp efter flodvågskatastrofen" bloggen. Idag är hon som många av Er vet en framgångsrik fotograf som jag har fått äran att träffa 2 gånger hittills.

Jag köpte boken direkt och den största anledningen varför jag gjorde det är för att vi också var där när tsunamin ödelade stora delar av Sydasien och tog alldeles för många människors liv..
Det är absolut det värsta jag varit med om i hela mitt liv.
Kommer aldrig att glömma känslan jag hade när vi kom ifrån varandra efter den första vågen och jag trodde verkligen att jag hade förlorat Niklas då de sa att det hade kommit fler vågor för jag och min svägerska hade tagit oss upp på ett berg och de andra var nere på marken för att hjälpa skadade.
Snart är det 6 år sen det hände och jag minns det som att det vore igår.

Jag läste ut den snabbt för det gick liksom inte att sluta.
Jag grät mig igenom nästan hela boken.

Boken kommer komma ut till bokhandlar också så småningom men jag kunde inte vänta så jag delar med mig av länken här nedan.

Klicka här för att köpa boken!

2 kommentarer:

  1. Hej Vännen ! Nu när jag kommer till sthlm skulle ja kunna få låna den under tiden ja är där , skulle va kul att läsa något då jag ändå har barnvakt :)
    massa kramar från oss <3

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig! Fy vad otäckt att ni båda var med om tsunamin och att hon förlorade en nära :( Tänker på dig! Puss

    SvaraRadera