tisdag 21 september 2010

Balas!


Balaset blev lyckat i fredags, om än lite stressigt och tungt.

1 timme innan de första gästerna anlände så började jag med maten, det blev en enkel pastasallad med grillad kyckling, gurka, tomat, avocado, morötter, röda vindruvor, fetaost och machesallad som jag blandade ihop med grön pesto. Maten räckte precis till dem nästan 25 personerna som var här :)
Till det serverades det färska baguetter med olika färskostar samt honungs- och vattenmelon.

När dem sista gästerna anlänt så började jag med tårtan och allt annat som skulle upp på kakfat.
Jag gjorde en tårta fast med dubbla tårtbottnar så det blev 6 våningar totalt tror jag och som garnering orkade jag inte göra nåt fancy så det blev bara frukter ovanpå men även den blev lyckad.
Tyvärr gick inte allt som jag hade gjort åt och efter en hel helgs svullande så tog jag modet till mig att slänga ALLT idag, jag vill inte ens tänka på hur mycket jag hunnit lagt på mig....

När det mesta var undanplockat och diskat så fick jag äntligen sätta mig ner och fötter och ben var så svullna och ryggen gjorde fruktansvärt ont. Tur att vi bara hade 1 kalas i år istället för förra årets 3, hade jag aldrig pallat :P

Hon fick massa massa perfekta presenter:

En sån där ursöt röd- och vitprickig teservis, docka i babycarrier som hon gick runt med HELA kvällen, skötväska med massa tillbehör som hon också gick runt med HELA kvällen, kastruller, bamseförkläde, bamseunderlägg, barbatrosor, bok, kläder m.m. m.m.
Dagen efter kom kusin Isabella på besök då hon hade feber på självaste balaset och då fick hon en mjuklift och en ryggsäck fylld med docksaker :)
Hon kommer verkligen att kunna härma mig sen när lillasyster kommer :)

TUSEN TACK till familj och kära vänner som var här och förgyllde hennes dag/kväll ♥



Razak tog tillfället i akt och passade på att fota för det fanns inte en sportmössa att jag hade hunnit det också *tack*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar