fredag 11 september 2009

Nåldyna

Igår var vi uppe hos Paula och Arvid och gjorde köttbullar, smaskens var det.
Jag blev då stekarn eftersom jag stekte dem *doh*

Sen till BVC.
Paulina hade gått upp 300 gram till 11,5 kg.
Och hon mättes till 78 cm lång.

Sen var det sprutdags.
Första sprutan gick jättebra, hon sa ingenting.
Andra sprutan som går in i muskeln var inte skön, hon skrek så hon tappade andan flera ggr, stackars :(

Sen skyndade jag mig till Vaccindirekt för hon var ju så trött!
Väl där var det en kille som skulle resa till Sydamerika som nog tog alla vaccin man kunde ta för han betalade nästan 2000 kr för dem.
Vi fick vänta ganska länge och det var svårt för henne att hålla ögonen öppna.

När det var vår tur så fattade hon direkt vad som skulle hända, hon såg sprutan och jag började ta av henne byxorna.
På BVC sa sköterskan att Twinrix skulle tas i armen då Paulina har "stora" armar och att ta i benet igen inte var att rekommendera.
Hon på Vaccindirekt sa att man inte ska ta i armen på så små barn och att det inte spelade någon roll om hon nyss fått spruta i benet.
SUCK!
Hon fick iallafall en till i muskeln på samma ben där hon nyss fått en spruta i muskeln tidigare.
Hon skrek ju såklart :(
Men hon fick hela 3 BAMSE-klistermärken som hon roffade åt sig alldeles själv.

Nu har Paulina 2 sprutor kvar att ta innan vi åker till Thailand om snart 2 månader, en som man egentligen ska ta vid 18-månaderskontrollen mot Mässling/Påssjuka/Röda Hund och sen en påfyllnad på Twinrix.

Hon har sovit jättedåligt inatt och vaknade vid 7, som absolut inte är likt henne.
Hon har fått en stor dos Alvedon eftersom hon väger över 10 kg.
Hon kunde inte stå på benen imorse för hon bara skakade och spruthålen är brännheta, hela hon var genomsvettig och yrade och jämrade sig.
Vår tjej har fått feber för första gången...

Nu har vi sovit sen 11 båda två, hon vaknar nog snart, jag ska ta alvedon för fröken huvudvärk kommer ju alltid och hälsar på när jag sovit dåligt...

Ikväll ska jag och Ida gå ut och partaja för första gången och ack så efterlängtat!!! :D


1 kommentar:

  1. Hej, vad galet förbannad jag blir. PÅ BVC sa de till mig att Feli inte behövde fler sprutor innan Thailand. Du har ju fått helt andra uppgifter med tanke på allt ni trycker i henne just nu.

    feli har för övrigt också JÄTTEsvårt att stå på benen dagen efter sprutorna. Febern kom som bev på posten. Stackars våra tjejer :(

    SvaraRadera