söndag 6 september 2009

Kalas nr 1

I lördags.
Vi fick väcka henne halv nio (!)
Avnjöt en god hotellfrukost.
Gick ner på marknan för att åka karusell.


Träffade på en gammal arbetskamrat till mig och pratade gamla goda minnen och skvallrade lite ;)
Även Niklas träffade nån han kände, en som jobbar på Hertz här i Stockholm.
Han jobbade vid ett chokladhjul, eftersom Paulina snart fyller år så fick hon en 100 grams Marabou mjölkchoklad av honom *Mmmm...*
Sen åkte vi tekopparna hon och jag, det hade regnat så det var ganska blött, men vad gör man inte för sin bäbis? :)
Jag blev väldigt yr av den då den går så sakta och snurrar lite fort, snabba karuseller som snurrar har jag inga som helst problem med men när det går sakta, blä.
Paulina tyckte iallafall att det var skoj :)


Sen åkte vi och bytte om till kalaskläder och hämtade sen upp min lillebror och hans tjej och åkte tillsammans hem till min mamma.
Paulina fick sova och jag garnerade tårtan.
Det blev en vanlig med sockerkaksbotten och mosad banan + hallon emellan. Vispgrädde på toppen och kiwi + vindruvor till garnering.
Inget fancy, väldigt simpelt, inte ens tårtljus :P

Paulina var inte hungrig men lite tårta gick ner

Sen var det dags för presentöppning.
Hon fick kläder, en jättesöt docka i en babylift med skötväska och grejer, en fin trätavla som mamma gjort i maskinen med en fin dikt och Mirandanallar och sist, men definitivt inte minst, EN TILL NALLE, nu har hon 3 st likadana :D
Ni skulle ha sett hennes min när hon såg vad det var, Niklas filmade med videokameran, hon blev galet glad och hoppade och skrek NALLE NALLE, behöver jag säga att hon ÄLSKAR den där nallen? :)




Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar