söndag 4 januari 2009

Mitt 2008

Jag fick hafsa ihop gårdagens inlägg för vi skulle bjuda på middag här hemma och Niklas tyckte vi skulle börja så jag ger det en ny chans idag :)

Som jag skrev tidigare så var 2008 det bästa året hittills i mitt liv och det ska jag nu försöka sammanfatta.

JANUARI

Första dagen på året hade jag en liten släng av bakfylla, jag som ALDRIG varit bakis innan, hade varit på den roligaste festen nånsin på nyårsafton hemma hos Malin och jag hade verkligen en perfekt fylla.
Jag började jobba kl 9 och jag var inte den enda som var lite seg om jag säger så :P

Den 4:e fick jag träffa Beas lilla dotter Julia för första gången, då var hon 4 veckor gammal och bedårande ♥

Den 8:e lämnade vi våran 1,5 i Sjöstaden och flyttade in i min arbetskamrat Ullis lägenhet i Brommaplan temporärt.

Den 13:e tog jag ett graviditetstest, när vi packade ner alla våra grejer så slängde jag min almanacka eftersom det ändå var slut på året, men det jag inte visste då var när jag hade haft min sista mens.
Så Niklas var ju helt övertygad om att jag var gravid dagarna innan jag tog testet, jag var inte alls lika säker, jag hade lite ont i magen, det var det enda.
Det var positivt.
Men jag tror inte att jag fattade ändå, vi hade ju försökt sen juli och jag tänkte på det hela tiden så jag var negativt inställd och tänkte att jag inte ville bli gravid eftersom jag tyckte att det tog så lång tid.
Men så åkte vi ju till Thailand den 14/12, och där var det meningen att Bubba skulle bli till :)
Dagarna efter testet kom illamåendet som ett slag i ansiktet.
Satan i gatan vad jag mådde illa!
Jag spydde aldrig eller så, men jag arbetade med frukt & grönt den perioden och känna stanken av ruttna frukter och grönsaker var ingen hit, likaså alla stinkande alkisar å nedpissat å nedbajsat gammfolk gjorde ju inte saken bättre :P

Den 16:e berättade jag för min mamma och min ena lillebror Hans :)

Den 25:e köpte jag mina första mammabyxor, jag svällde rätt fint i magen på en gång så jag kunde inte ha några andra byxor än mysbyxor så jag kände mig illa tvungen där :P

FEBRUARI

Den 1:a åkte vi upp till Ö-vik i sedvanlig ordning. Det var dags för dansmara!
Första kvällen var skitkul, men den andra, även fast jag bara var i 10:e veckan så kändes det inte riktigt bra, jag var seg och slö och trött som ett as. Kanske inte så konstigt heller iofs. Och så fick jag en massa slag och stötar mot magen också och nojig som man är så förstörde ju det också tyvärr.

Den 5:e berättade vi för Niklas föräldrar.

Den 12:e berättade jag för chefen och bad om nya arbetsuppgifter.
Han såg det på mig innan jag ens hade öppnat munnen och fixade nya uppgifter på en gång :)

Den 15:e fick vi äntligen nyckeln till vår första gemensamma lägenhet.
En 4:a i Sjöstaden.
Eftersom jag var gravid så hade vi flytthjälp av Niklas bror Fredrik och deras kompis Krille.
Men lyckan varade ju inte så länge.
Dem hade knappt åtgärdat ett fel på anmärkningarna som fanns på slutbesiktningen.
Det största var badrumsgolvet, så det blev dem tvungna att lägga om, eller lägga på snarare, vi fick bo på hotell som dem givetvis betalade och sen följde 2 månader med fel och åtgärder och hantverkare som sprang i lägenheten varje dag när jag mådde som bäst, not.....

Den 25:e blev jag inskriven på MVC :)

Den 28:e fick vi se Bubba för första gången på VUL, det var SÅ häftigt även fast h*n var så liten :)

MARS

Jag startade den här bloggen från att ha haft en blogg på blogg.se och inriktade mig på graviditeten :)
Jag började få riktigt ont i ryggen och kom i kontakt med en sjukgymnast.
Vilket jag tyckte va värdelöst för jag fick ingen hjälp what so ever...
Jag sjukanmälde mig från jobbet för jag kunde inte ens ta mig upp ur sängen...
Och den 25:e fick jag äntligen komma till en läkare som sjukskrev mig på heltid i 2 veckor.
Jag åkte upp till Hudik och vilade upp mig, det behövdes!

APRIL

Den 7:e blev jag halvtidssjukskriven, men det hjälpte ju inte ändå.
Jag hade så ont!

Den 14:e var jag och Jessica på Backstreet Boys på Hovet, det var vi och en massa fjortisar kändes det som ;)

Den 16:e var vi på RUL, nu fick vi verkligen se våran bäbis från topp till tå, det går inte att beskriva lyckan och känslan man har när man ligger där, helt fantastiskt ♥
Hon beräknade att BF skulle bli 6/9.

Den 19:e döptes Niklas brorsdotter Isabella ♥

Den 26:e döptes Beas dotter Julia ♥

MAJ

Den 3:e köpte vi barnvagnen, EB Hannover i Sollentuna 3395:- olivgrön och champangefärgad kombivagn med skötväska, regnskydd och myggnät, väldigt billigt :)

Den 4:e blev jag fotograferad av Emelie Ohlsson http://emelieohlsson.blogg.se/ efter att ha vunnit en tävling på hennes blogg, jag har nog aldrig varit så glad, och jag som ALDRIG vinner :D
Det var så häftigt att träffa henne i verkligheten när man hade följt henne i så många år på Internet, och hon var mycket härligare å goare i verkligheten än vad man uppfattar i bloggen så om Du läser hennes blogg så förstår Du vilken underbar människa hon är :)

Den 8:e kände jag första sparken ♥

Den 29:e jobbade jag sista arbetsdagen!

JUNI

Efter att ha kämpat med läkarna om att få bli sjukskriven på heltid så tog jag semester dem dagarna som jag inte var halvtidssjukskriven och åkte upp till Hudik med Malin och hade det bra.
Läkarna hade sagt att jag inte skulle bli beviljad havandeskapspenning (HP) och jag var så förbannad.
Men dem hade fel, jag blev beviljad och jag blev så glad, äntligen gick något åt rätt håll!

JULI

Den 8:e började HP att gälla

Den 14:e tog Niklas semester och vi åkte upp till Hudik i nästan 2 veckor och bara va.

AUGUSTI

Vi skrev upp oss på en lägenhet i Långbro Park, en femma, vi blev kära båda två.
Vi betalade in handpenning på 20.000:-

SEPTEMBER

Den 3:e föddes Dervas dotter Wilma ♥

Den 6:e hade jag BF, men inget hände såklart :P

Den 14:e fick jag en blödning. På kvällen kom värkarna.
Idas dotter Tilde föddes och jag och Niklas hade våran 4-årsdag ♥

Den 15:e gick slemproppen och Niklas åkte ner till Göteborg för att titta på fotboll.
Jag hade fortfarande starka värkar och hade inte sovit ett skit.
När han kom hem så åkte vi in till BB, men blev hemskickade igen.

Den 16:e åkte vi in till BB efter 11.
Även denna natt blev det ingen sömn och värkarna blev bara jobbigare och jobbigare.
Denna gång fick vi stanna.
22.30 föddes vår älskade dotter Paulina ♥

Den 19:e fick vi äntligen komma hem! ♥

Resten av månaden kantades av besök och presenter :)

OKTOBER

Fortfarande massa besök och presenter :)

Den 14:e fyllde jag 24 :P

Träffade Ida och Tilde för första gången från att ha följt varandra via våra bloggar samt familjeliv.se :D

Den 31:a var det 4 år sen jag flyttade ihop med Niklas ♥

NOVEMBER

Niklas "fixade" en mammagrupp åt mig för oss som bor i 44:an, det visade sig att vi var 5 mammor som alla hade fått inom 1 månad, från 16 augusti till 16 september, Paulina är yngst :)

Jag började gå hos en naprapat för att försöka bli bättre i ryggen, men det har inte hänt så mycket tyvärr...

Vi åkte upp till Hudik och visade upp vår dotter för släkt och vänner.

DECEMBER

Den 6:e julshoppade vi på Gekås i Ullared, gör vi inte om :P
Man ska åka dit på en vardag och inte i december.

Den 12:e blev Paulina vaccinerad, det var hemskt, men det gick ju över lika fort :)

Sen var det julafton helt plötsligt, Paulina blev förkyld dagarna innan så hon var inte så pigg. Sen var det middagar hit och dit och sen blev det 2009!
Det firade vi hos Derva med familj med 3-rättersmiddag och bubbel :P


Orkar inte lägga in bilder från dem olika månaderna för då blir inlägget hur långt som helst!
Som om det inte är det redan nu :P


God Fortsättning!

1 kommentar: