tisdag 13 januari 2009

Massa to do

Igår var vi hemma hos Paula och Arvid på årets första mammafika.
Dem bor också i en 4:a som vi, fast den såg helt annorlunda ut :)
Sen gick jag och Paula till Globen och köpte Locobase till våra torra bäbisar, smörjer man inte in dem regelbundet när dem är torra så leder till självsprickor och eksem, och det vill jag ju inte!

Idag har vi varit på Babysim för första gången på Centralbadet.
Supergulliga mammor och bäbisar, tror vi var 7 st mammor, 2 gossar och 5 töser.
Paulina tyckte varken bu eller bä, men i slutet så blev det inge kul, kruxet var ju att hon var trött som ett as och brukar egentligen sova högst en timme efter vi klivit upp, hon skrek och skrek och skrek, och så ska hon duscas och jag ska duschas så det blev lite panikartat kändes det som, jag var svettig som en gris efter påklädningar och matningar, och sen att det kom 3 mammor till med sina små in i det pyttelilla omklädningsrummet gjorde ju inte att det blev svalare direkt :P
Men nu när jag vet hur det funkar och hur det ser ut så ska det gå mycket bättre nästa gång.
Då ska vi promenera in till stan så hon får sova och sen bada.
Niklas ska med då också :)

Imöra ska jag träffa ännu mera mammor, BVCs föräldragrupp drar igång då, bättre sent än aldrig, jag har en stark känsla av att Paulina kommer vara äldst (för en gångs skull) :D

På torsdag ska vi till banken och fixa och trixa lite.

På fredag blir lillskruttan 4 månader! :)

På lördag ska vi på kalas hos Tina och sen är det söndag och veckan är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar