torsdag 15 januari 2009

Föräldragruppen

Vi möttes igår, dock saknades två stycken, men hittills var det 2 flickor och 3 pojkar, Paulina är äldst och visade det genom att sova igenom nästan hela träffen. På slutet gjorde hon entre :D
En pojke som heter Noa blev stormförtjust i vår lilla dotter ;)

BVC-sköterskan var sisådär måste jag säga, hon satt mest tyst.
Men en sak sa hon om sömn på natten.
Nu när dem är lite äldre så kommer dem inte kunna sova natten igenom på endast bröstmjölk för det mättar inte tillräckligt, så cirkus var tredje timme behövs det fyllas på.
Så jag testade med ersättning igår. Nan2 på tetra.
Hon slukade dem första 50 ml och sög verkligen riktigt på flaskan, har hon aldrig gjort innan.
De kvarvarande 50 ml i flaskan segade hon i sig.
Försökte vagga henne till sömns, men det gick inte så jag fyllde på med 100 ml till.
Hon slukade i sig 50 ml till men sen tog det stopp.
Vaggade henne och doink så somnade hon på två röda :D

Jag lade ner henne i sin säng, och jag hade svårt att somna eftersom jag är van att ha henne hos mig, tänkte en massa hemska tankar, men till slut så måste jag ha somnat för hon vaknade 4 timmar senare.
Lyfte över henne till vår säng och ammade.

2 kommentarer:

  1. underbart! men hon höll sig inte hela natten som din BM trodde... Vet inte hur ofta du ammar annars? Kram

    SvaraRadera
  2. Hur kan hon säga så? Det där är ju jätteinduvidiellt. Min dotter började sova hela nätter när hon var ca 10 veckor och jag ammade enbart. Det där skiljer sig från barn till barn. Det är ingen säkerhet att dem sover längre bara för att dem äter ersättning. Tråkigt att en BVC-sköterska sitter och uppmuntrar till att ge ersättning till dem som det funkar för med amning...

    SvaraRadera