söndag 4 januari 2009

Första skrattet

I måndags höll Niklas på att fula sig lite grann.
Han sa Tjofaderittan Lambo HEJ! om och om igen.
Paulina tyckte det var hur roligt som helst, och helt plötsligt började hon att SKRATTA :D
Vi har det på film på videokameran t.o.m.
Man blir alldeles varm i kroppen och glädjetårarna vill så gärna hoppa ur ögonvrån :)

På nyårsafton var Paulina gnällig, och jag klandrar henne inte, men iallafall så hade jag köpt en Pippi docka åt Emilia i julklapp som Derva lade framför oss när jag försökte roa henne.
Och då frågade jag Paulina Är det Pippi? med lite tillgjord röst om och om igen och även då kom det ljuvliga skrattet fram :)

Och vet Du? Hon började det nya året med att vända sig från rygg till mage på HÅRT underlag inför Anita och Jan i Råbo, duktig tjej!
Hon kämpar å kämpar hela tiden, men hennes arm är ju alltid i vägen men det dröjer nog inte så länge till innan hon kommer på tekniken som det verkar :)

Sen börjar jag fundera på om det är tänder på gång också, hon har alla symptom, tokrisig i magen, tokdregglar, biter på allt hon får tag i, speciellt händerna, svårt att sova, irriterad/grinig, snorig det är ju tidigt men det kan ju ta en stund för tänderna att kika upp också och vanligast är från 4 månader så det kan mycket väl vara så.


1 kommentar:

  1. vken duktig tjej! verkar som om vår tjejer ligger väldigt lika i utvecklingen :) och dom är helt perfekta!

    Kram

    SvaraRadera