fredag 28 mars 2014

Hejdå cystan

Du är INTE välkommen tillbaks.

Jag var på SÖS till 8. Jag fick komma till min säng och sätta på mig dem snygga sjukhuskläderna.
Det togs prover och sattes nålar och jag fick dropp.
Jag blev tillfrågad att ta en lugnande tablett men jag var inte ett dugg nervös så jag skippade det.
Vid 12 var det min tur.
Jag traskade till operationssalen och satte/la mig på plats i den faktiskt grymt sköna gynstolen.
Personalen var urgullig och jag kände mig så himla väl till mods, lugn och trygg. Vi skrattade och pratade och vips var det dags att sova lite.

När jag vaknade till hastigt på uppvaket hejar alla på mig och nån säger att jag fått en allergisk reaktion på nåt för jag har bölder på armen och bröstet så jag får mer medicin.
Slumrar och vaknar om vartannat men jag kommer inte ihåg ett dyft.

När jag kommer tillbaka till rummet frågas det om jag vill ha nåt, min telefon sa jag och jag läste alla sms men såg inte vem det var ifrån eller vad det stod för jag somnade om igen. Var vaken en stund vid 18 och fick dagens första måltid; mackor med nyponsoppa, och sen slocknade jag igen. Vaknade vid 2 och kollade vad klockan var. Vaknade vid 5 och då lyckades jag ändå börja hålla mig vaken så jag måste ha sovit läääääänge.

Katetern drogs äntligen ur så jag kunde gå upp ur sängen. Kunde även kissa för egen maskin så det var positivt såklart.
Jag hade två droppnålar på handen som jag sovit med och dem gjorde riktigt ont så när dem togs ut blev det ett riktigt blodbad, fy faan.
Det försöktes ta ett blodprov men det visade sig inte vara det lättaste efter alla ingångshål och pajade vener men till slut kom dem på att dem kunde ta från min droppnål i armen och det kändes inte ens så dem plågade mig i onödan.

Frukosten kl 8 var efterlängtad, oj vad jag åt och vilken energi jag fick, fantastiskt!
Det pratades om att doktorn skulle komma och jag skulle få åka hem.

Doktorn sa att operationen hade gått bra, äggstocken och äggledaren är kvar (!!!!!) och den här allergiska reaktionen finns inte dokumenterad nånstans så antingen har jag yrat bra nog eller så har det inte dokumenteras av nån märklig anledning. Det som kändes skönast att höra såklart var att allt är kvar, min största oro och rädsla släppte direkt.

När alla nålar var borta klädde jag på mig mina egna kläder och skor,  skorna var inte det lättaste,  jag började få riktigt ont av såren.
Tog mig ner till Apoteket och köpte det jag behövde innan jag promenerade till pendeln. Skönt med frisk luft även om promenaden inte gick snabbt.
Hann precis med pendeln men missade bussen så jag gick in på jobbet och handlade lite.
Det kändes fantastiskt att se alla igen och jag blev omkramad av alla, världens bästa!

Jag tog mig hem och käkade lite innan jag la mig på soffan framför Netflix, älskart!
Sen fick jag ett efterlängtat besök,  ett kort men ändå betydelsefullt.
Han hade med sig fika och en present till mig, hur gulligt?!
Ni kommer få höra mer om honom snart, det lovar jag ♡

Jag gick och la mig efter 18 för då hade jag så ont. Lyckades somna men har vaknat ofta. Kan ligga på höger sida eftersom såren ligger mest på vänster och ryggen har jag typ träningsvärk i,  eller hela överkroppen för den delen, tydligen väldigt vanligt men ack så irriterande.
Och nu har jag varit vaken sen 3. Verkar inte som att jag kan somna om men det är ju inte hela världen.
Om lite drygt 10 timmar kommer han tillbaka igen och stannar i 24 timmar. Så mycket tid har vi aldrig fått tillsammans.

1 kommentar: