torsdag 6 mars 2014

Mellofeber

Finalen närmar sig med stormsteg och nu har jag lyssnat på alla bidrag + mina favoriter som inte gick vidare.

Anton Ewald - Värdelös låt och den tråkiga snoppdansen igen,  hur kunde han gå till final?

Ellen Benediktsson - Hon har en fin röst och låten är fin på nåt sätt men den förtjänar ingen finalplats.

Alcazar - Det här är ju som gjort för Melodifestivalen, låter dock som tidigare låtar men jag gillar den och dem så en finalplats absolut.

Oscar Zia - Jag tycker verkligen om låten MEN pojkvaskern kan ju inte sjunga så jag kan knappt lyssna på den, tänk om en annan artist fått sjunga den istället?  Ingen finalplats där heller med andra ord.

Linus Svenning - Jag gillar både låten och honom, den fastnar på hjärnan och ju mer jag hör den desto mer gillar jag den så en finalplats absolut.

Helena Paparizou - Jag är splittrad här, gillar powern i den och henne men det är nånting med låten som jag inte kan sätta fingret på men bara för att det är hon så är hon värd en finalplats.

Yohio - Jag är inte hans största fan men jag gillar verkligen refrängen och han är ju ändå från Sundsvall så det ska bli kul att se honom i finalen.

Sanna Nielsen - Den här låten hör jag dagligen på jobbet och den är riktigt riktigt bra alltså, en klar favorit från min sida!

Panetoz - Asskön låt och den är given på min träningslåtlista när jag fått fingret ur så att säga. Väl värd en finalplats även om dem inte kommer vinna.

Ace Wilder - När jag hörde den första gången var den gräslig men nu har jag hört den ett tjugotal gånger kanske och den blir bättre och bättre och får jag den på hjärnan så stannar den där länge,  kan bli farlig, tror det står mellan henne och Sanna.

Om jag skulle ta bort Anton, Ellen och Oscar så vill jag ersätta med Martin Stenmarck som hade årets bästa låt enligt mig, Josef Johansson, delad plats med Sanna, helt fantastisk låt "Hela natten") och till sist Linda Bengtzing, har alltid gillat henne och powern i hennes låtar och den här låten var inget undantag.

Och här sitter vi, rakt framför scenen (140 orange)
Jag längtar som en galning! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar