söndag 2 juni 2013

Blöjfri

Igår vaknade jag med världens ryggsmärtor, kunde varken ligga, sitta eller stå.
Vi hade en lekdejt med grannen ovanpå och snälla dem tog Paulina i 4 timmar så jag och Nathalie bara myste.

Efter att ha tagit av nattblöjan så ville hon ha trosor.
Självklart sa jag och tog fram pottan.
Hon ville måla med vattenfärg och jag frågade henne om hon ville kissa först?
Hon satte sig och KISSADE (har aldrig hänt)
Hon fick ett klistermärke från Pottboken och satte i sin bok med andra klistermärken hon fått från doktorn och sånt, asnöjd!
Hon målade en liten stund men tröttnade rätt snabbt, som alltid, så jag frågade om vi skulle kolla på film?
Nils Karlsson Pyssling blev det.
Men först skulle hon kissa igen, och hon KISSADE igen på pottan.
Ett till klistermärke i boken då.
Vi kollade en liten stund på filmen, hon la av en brakare så jag undrade om hon var bajsnödig?
Hon satte sig på pottan och BAJSADE som världens naturligaste grej.
Jag lovade henne 2 klistermärken om hon gjorde det så då var det dags att klistra in igen.
Sen kissade hon inte förrän efter middagen innan kvällsduschen och då satte hon sig på toaletten och KISSADE.
Hon ville inte sätta på sig blöja för natten men jag förklarade att det kunde komma kiss i sängen och det ville hon ju inte.

Idag har vi varit hemma hos Ida och Tilde och eftersom vi var borta så lät jag henne ha blöja hela dan.

Men fatta ändå, en hel dag med trosor utan en enda olycka, hon imponerar på mig stort den lilla damen :)
Förhoppningsvis kan vi hålla i det här nu så kanske hon blir blöjfri på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar