söndag 21 oktober 2012

Två olika fester

Efterlängtad fest
Gårdagen hade jag längtat så sjukt mycket efter ska Ni veta.
Tina kom upp från Helsingborg i fredags och igår skulle vi äntligen få träffas och vi hade planerat att gå ut på Garbos, vårat stamställe skulle man kunna säga.
Köpte det goda rosévinet jag drack hos Louise, men denna gång var det inte alls gott men jag drack hela flaskan ändå ;)
Vi kom iväg rätt sent och på vägen skulle Tina göra ett resereportage om att resa på tunnelbanan.
Det hände saker på vägen som liksom var för braiga för att vara sanna att skriva i reportaget så det hon tänkt innan, att hon kanske behövde hitta på händelser, behövdes verkligen inte.
Min roligaste tunnelbaneresa hittills, jag avskyr tunnelbanan.

Kräkfest
Jag får ett sms av Niklas att Nathalie hade kräkts strax efter att han gått och lagt sig, härligt tänkte jag, men bad honom köra tvättmaskinen så kunde jag ta hand om det när jag kom hem.
Vi går in på Garbos, kikar runt lite, rätt så lite folk än så länge fast klockan var nog närmre 23.
Niklas ringer, hon har kräkts ner vår säng, och så här fortsätter det.
Mitt mammahjärta gick itu, mina barn kräks ALDRIG och att hon är så förtvivlad och ropar efter mig gör ju inte saken bättre heller så vi bestämmer oss för att avbryta vår utekväll, hur sugigt det än känns eftersom jag längtat så mycket men jag kunde inte tänka på nåt annat än Nathalie och tror inte nån fylla hade kunnat mota bort dem tankarna så på en halvtimme var jag hemma, älskar när kollektivtrafiken klaffar!
Då låg hon i fosterställning på mattan i vardagsrummet och sov.
Jag stannade uppe och väntade på tvätten för Niklas hade ett marathonpass på jobbet framför sig.

Kom i säng kl 2 tror jag, vaknar vid 4, då har hon kräkts igen.
Hon vill ha mjölk, jag ger henne den sista slatten som är kvar och sen får hon vatten.
Det dröjer inte länge förrän hon kräks igen, på mig.
Vid 5 kommer Niklas och gör sig i ordning för jobbet.
Sätter igång en ny omgång med tvätt.
Jag hämtar mina sängkläder och lägger mig med Nathalie i hennes säng och vi somnar.
Vaknar kl 7 av Paulina, tvätten är färdig tydligen.
Nathalie vill ha vatten, jag drar på det in i det sista för jag vet ju vad som kommer hända, och mycket riktigt så kräks hon igen fast denna gång hinner jag med en skål under.

Paulina är hungrig, Nathalie vill också äta, lyckligtvis har vi kräm hemma så jag testar ge Nathalie det.
Hon äter en tallrik, vill ha mera men rör inte den andra portionen, dricker vatten.
Det gick bra!
Efter en stund får hon ont i magen, fort med skålen, krämen kommer upp, jag hann även denna gång.

Och så här fortsätter det liksom.

Ingen av oss känner oss dåliga, skulle det vara vinterkräksjukan skulle den väl ha drabbat oss också?
Vi har aldrig haft vinterkräksjukan men jag vet att det gick nåt på grannavdelningen på dagis i veckan.
Hon har inte ätit nåt annorlunda än oss så det kan inte vara matförgiftning.
Hon har lagt världens vidrigaste bajsblöja och har haft som max 39 graders feber.
Det sista vattnet hon fått har hon fått behålla men hon har inte ätit nåt alls, hon vill inte ha, och hon säger att hon har ont i magen, och i halsen.

Någon som känner igen sig som kan relatera till kräksjuka eller nåt annat?

1 kommentar:

  1. Åh nej men stackars liten :( Jag vet inte skillnaden på vanlig magsjuka och vinterkräksjuka riktigt men det låter absolut som något sånt. Om man fått i sig något konstigt så brukar det gå över fortare. Vi har haft ett monsterutbrott på vår förskola (20 av 40 barn borta förra veckan) men vi har, peppar peppar, klarat oss...

    SvaraRadera