måndag 29 oktober 2012

För 1 år sen

Hade vi nog precis ställt om oss till Thailandstid, vi kom ju fram den 26/10 och det tar ju alltid en stund att ställa om sig.

Sen var vi ju där i 5 månader och missade allt det här med minusgrader och snö och sånt.
Idag var det första gången jag såg temperaturmätaren visa på minus.
Det vräkte ner snö för några dagar sen och lite av det fastnade till dagen efter till tjejernas stora förtjusning.
Vi har garderat oss för vintern allihop med ytterkläder och accessoarer så nu har jag "bara" nåt i skoväg kvar till mig själv.
Jag köpte på mig en del julsaker i Ullared och häromdagen köpte vi även en gran, en plastgran alltså, det gäller att gardera sig innan det tar slut (eller?)
Hursomhaver så ser jag verkligen fram emot att få vara med om en jul i Sverige, vi har ju varit i Thailand 2 av 4 jular hittills sen Paulina föddes så det är på tiden att vi skapar våra egna traditioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar