torsdag 5 juli 2012

Humlegårdens parklek

Idag hade vi inget planerat förrän kl 14 så vi hade en innedag.
Jag dammsög rent hela soffan och lite andra möbler medan tjejerna gjorde allt för att vara i vägen och stöka till.
Sen var det helt plötsligt dags att åka till Östermalmstorg.
Nathalie somnade på en gång så det gick väldigt smidigt.
Men när vi var framme gick vi upp helt fel uppgång och fick gå runt hela stan kändes det som för att komma till "svampen" på Stureplan, inte mina hoods direkt därav förvirringen.

Där stod vår dejt, Gisela!
Henne träffade vi i Thailand, en av alla underbara "långliggare" (de som emigrerar på vintrarna)
Vi gick på 7/11 och köpte glass och bulle till barnen och satte oss på Utecompagniet och fikade.
Vi fick inte mycket sagt till varann den här gången men det var ändå mysigt att ses!
Gigantisk bulle, javisst!
Sen ville Paulina gå och leka och vi hade för oss att det fanns en lekpark vid Humlan och mycket riktigt så gjorde det det, den kallar sig t.o.m. för en parklek, vilket inte jag tycker att den klassas som då det "bara" var lekpark, och inte plaskis och/eller djur.
Men tjejerna tog för sig direkt och stormtrivdes så dit blir det fler ggr också.

Nathalie stod för en nakenchock! ;)
Klockan närmade sig 17 och det var dags att fara hem tyckte jag, inte dem, men vi traskade till busshållplatsen och väntade snällt på 55:an för jag tänkte att vi kunde ta båten över till Sjöstan, men så kom 74:an och vi skulle få plats på den så jag sa att vi skulle hoppa av och Paulina började skrika och grina och gjorde det hela vägen hem från Skanstull på en fullpackad buss; hon skrämde livet ur en nyfödd stackars bäbis.
Behöver jag säga att jag skämdes arslet av mig?
Näe jag trodde väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar