torsdag 5 juli 2012

Högalidsparken

Även igår var Niklas ledig så jag passade på att springa på morgonen.
Jag brukar springa på tom mage då jag inte kan äta direkt på morgonen och brukar ha med mig en vattenflaska.
Efter 3 km fick jag håll och det har jag aldrig fått förut så det var inte min bästa runda men den snabbaste hittills dock, runt Sicklasjön.

Niklas googlade på lekparker och hittade Högalidsparken i Hornstull.
Vi promenerade dit med syskonvagnen.
När vi kommer in i parken hör vi en tjejröst som säger Heeej Kikki och Niklas!
Då visade det sig att Nathalies fröken och de andra som inte gått på semester ännu (+ barn då såklart) var där så det var lite roligt :)

Vi började med att fika/luncha och sen var det fullt ös.
 Det fanns en stor plaskdamm där som var ISKALL men barnen badade glatt ändå.
Haha, den hängigaste, fullaste blöjan i stan!
När det var dags för Nathalie att sova så promenerade vi hemåt igen.
Vi gick hem en sväng för att hämta badkläder och sen promenerade vi till Sickla strand. Paulina cyklade.
Där stötte vi på Niklas förre kollega som har 4 veckor gamla tvillingar, de låg och sov i samma liggdel i Donkey buggan, så himla små, 2,3 resp 2,4 kg vägde de nu, pojke och flicka, mina tjejer var helt extas, och kanske jag också lite grann ;)

Sen var det dags för bad igen, även där var det iskallt men det gick snabbt över så det kan inte ha varit så kallt egentligen.
Paulina har min gamla bikini på sig, nu sitter den bra om man jämför med första gången hon provade den ;)
Paulie 7 månader
När vi kom hem var vi lite mör och bränd efter att ha varit ute i 6 timmar och promenerat minst 15 km men vi somnade gott iallafall!

1 kommentar: