fredag 20 juli 2012

Gröna Lund

Igår kom Paulinas dagiskompis Lilly och hennes fina mamma Malin till Sjöstan.
Vi skulle ta båten över till Djurgården och Grönan.
Paulina hoppade på i Saltsjö Kvarn för hon hade ju sovit hos farmor. Med sig var också kusin Isabella och farmor såklart.

Vi var där strax innan öppning och det var inga köer nånstans.
Jag, Niklas och farmor ställde oss i Insane kön så att vi skulle hinna åka den innan ruschen.
Jag har åkt den förut och då älskade jag den men denna gång var den ingen höjdare. Jag skrapade upp armbågen och fick riktigt  ont i axlarna och höften så jag var rätt mörbultad efteråt.
Fritt fall och Jetline var fortfarande härliga som tur var :)

Vi passade på att åka lite nere på barnsidan innan barnen blev trötta och griniga så vi tog avbrott för lunch och efter det var det så knökat med folk så det var helt galet!

Vi köade aplänge till "nya" Twister som inte var värd väntan och där och då tappade vi sugen totalt.
Vi gick in i Skrattkammaren och skrattade tills vi grät istället och sen blev vi mer och mer sugna på att åka hem.
Lustiga huset var det insläppsstopp på så det hann vi inte ens med till barnens förtret.

Paulina ville vinna choklad men istället vann hon detta prinsesskit och glömde snabbt bort chokladen.
Hon är inne i en gräslig prinsessfas för tillfället och har fått en riktig Lidingödialekt, fiiiiiiiiint skareva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar