måndag 11 juli 2011

Onödig info

För dem flesta men inte för mig med Sveriges sämsta minne.
Lite av vad som hänt.

För 1 vecka sen packade jag hälften av Traderavinsterna som gått ut och blivit betalda.
Det tog längre tid än vad jag trodde.
Skulle till Vällingby och snyggingen Jessica och klockan bara tickade.
Men vi kom fram, jag och Nathalie till slut.
Så härligt att återse min danspartner igen, hon visade mig det omtalade centrumet och vi gluttade på rean, men först åt vi souvlaki på greken, mumma.
Och en nyhet avslöjades, FÖRLOVNING mellan de fina tu!
Yeeeeehaaaaaaaw! :D

Fick chans att kolla in deras plejs, mycket mysigt, men bo högst upp (dock endast 3 vån) utan hiss var väl det negativa.
Efter denna härliga dag var vi hemma 20.30 så det var den dan det.

Tisdagen ägnades åt att först byta framdäck på SAABen, tänk om jag skulle få vattenplaning när vi åker på långresa nästa vecka? (körkortet återfås 28/7, hallelujah)
Sen åkte vi till Nackapolisen för att hämta ut passen, kön from hell precis som när vi skulle göra passen så vi åkte och handlade mat istället.
Sen åkte vi tillbaka igen efter handling och hemmalämning och då gick det lite snabbare.
Sen åkte vi till Gustavsberg för att hämta hem Paulina och alla nybakta bullar ;)
Trött tjej somnade dubbelvikt i vagnen.

I onsdags så hade vi för en gångs skull en tid att passa, båten till Nybroviken kl 9.30.
På Saltsjö Qvarn hoppade farmor och farfar och våra thailändska vänner Tuk, Kaeng, Massaman och Mammout som kommit på besök för första gången.
(Tuk är sjuksköterska och det var hon som bar mig till bilen och skjutsade mig till sjukhuset när det hemska hände...Och de andra är hennes make och 2 barn)
Vi skulle till Sandhamn.
Solen lyste starkt i huvudstaden men ute på Sandhamn var det mulet, men det var nog tur det för Niklas fick fina brännlinjer av sitt linne ändå.
Jag hade aldrig varit i Sandhamn förut så det var kul att vi blev tillfrågade att följa med :)
Vi åt lunch när vi kom fram efter den drygt 2 timmar långa båtturen.
Sen gick vi till stranden och Paulina och Mammout badade, att han badade i det iskalla vattnet hade jag aldrig trott, han som är van det varma vattnet i Thailand, men så är han bara 6 år också. Hans övriga familj låg under träden och sov.
Inga badkrukor här inte.

Det blev kallt och båten tog oss tillbaka vid 17.
Nathalie har varit rätt dålig i magen och jag tog med mig massor med blöjor, men inte tillräckligt tydligen så jag fick be att få köpa en blöja av en familj, jag fick den, en Pampers, jag som hatar Pampers, men vad skulle jag göra?
Det resulterade i förmodligen världens rödaste stjärt på liten (stor) tjej, stackars!

Torsdag och fredag var det övervarmt och vi var ute i lekparken tills vi tynade bort men vi var mestadels inne.
Trött tjej somnade i badkaret kl 17.
Niklas hade en ledig helg så vi spenderade nästan hela lördagen utomhus på Eriksdalsbadet. Och det sjuka var att det var knappt nå folk där, trots det fina vädret. Niklas badade med tjejerna och jag ångrade mig bittert att jag inte tog med badkläder....
Jag hade smörjt mig (för en gångs skull) och solen kan inte ha lyst på mig för jag fick inte det minsta färg, Niklas däremot som inte smörjt sig, han hade kärlekens färg på sig.
Varför ska man smörja sig om man vill bli brun?
 
Tränade fredags- och lördagskväll, helt ensam, och firade med chips efteråt.


Söndagen var lite mulen men vi gick ändå till Eriksdalsbadet. Jag hade med badkläder så vi badade allihop, mys, Nathalie njöt i fulla drag, förutom när vi var ovan vattenytan för då var det kallt.
Jag gick upp med henne och sen började dem där hemska prickarna komma.
Vi gick hem efter max 2 timmar och sen kom regnet.

Idag har vi ju som sagt väntat LÄNGE hos husläkaren, så länge att jag missade en sminkkurs med Hanna hos Lina och Linda som hon vunnit. Och eftersom jag har världens bästa lokalsinne så tog det en bra stund innan jag hittade till Strindbergsgatan, trots att t-banan låg typ precis där, så kan det gå om man går åt helt fel håll...
Så Hanna var klar och kursen också när jag kom fram och hon behövde gå så jag fick en liten sminkning med foundation, concealer, solpuder, rouge, mascara, ögonskugga och lite annat, jag som endast använder mascara och ögonbrynspenna känner mig helt lost i sminkvärlden så det var kul att vara fin för en dag :)


Resten av veckan är helt planlös, många flyr stan till landet och jag är ensam med tjejerna.
Men det är sista jobbveckan för herrn och sen väntar 2 veckor semester, lovely!

Nathalies andra tand börjar sakta men säkert komma upp i underkäken och jag har avvänt henne från att somna med välling på dan, jag lägger bara ner henne på mage med nappen, drar igång diinglisens speldosa och sen somnar hon, antingen med lite stök och bök eller bara pang tjong, jätteduktig tjej!
Dagens prickar, svårt att få med på bild när blixten inte vill slås på...

Paulina övar på att prata rent, det går ganska bra, istället för mök så blir det mölk och börn har blivit björn t.ex.
Men det är ju lite kul att höra ändå, som när morfar skulle ut och röka när vi var där: - Men, ska Du och göka igen?, prickar blir ju gärna pickar och sjukhus blir oftast kukhus. Min humor for sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar