söndag 3 juli 2011

Back in town

I fredags åkte jag och tjejerna uppåt vid 9.30 och var framme runt 12-tiden.
Nathalie sov hela vägen och Paulina skötte sig jättebra.
Gick in på DollarStore och fyndade lite innan vi sen åkte för att överraska Malin F.
Åkte först till hennes jobb, gymmet, men hon var ledig så vi åkte hem dit istället och där var dem hela familjen :)
Det var jättekul att se dem igen, Ludde var ju nästan nyfödd sist jag såg dem och det var 1 år sen.
Paulina var väldigt reserverad och hon hade sån tur att Tjorven och Skrållan gick på tv:n där så hon satt bänkad nästan hela filmen ;)
Nathalie var väldigt gnällig under tiden vi var där, till slut somnade hon i mina armar och när det var dags att åka så spöregnade det såklart men hon somnade om i bilen.

Sen styrde vi Saaben mot Harmånger, min hemby. Stannade till på ICA för att köpa frukost och burkmat och där blev jag behandlad som en kändis kändes det som ;) Det är inte ofta jag är där och dem flesta som jobbar där har gjort det sen jag var liten så det är kul att dem kommer ihåg mig ändå och kommer fram och pratar :)

Hemma hos tjejernas morfar och morbror bjöds det på middag nästan direkt, och tur var väl det då vi var så hungriga :)
Vi gick upp på övervåningen och jag visade Paulina vart mitt rum var när jag var liten och sen hittade jag även en hel del roliga saker!
Mitt gamla dockhus, fullt med möbler, det måste bara limmas lite här och var, dockvagn, docksängm som verkligen måste fixas till, dockkläder, en riktigt gammal gåstol lite kläder och tyger, brio tågbana m.m.
Jag fyllde hela bilen skulle man kunna säga :)
Hittade även min Pippi bok jag fick -88 och den tog Paulina direkt.

Nathalie var väldigt gnällig och otillfreds med det mesta så jag la henne vid 19-tiden (som jag brukar) men hon hade väldigt svårt att komma till ro.
Tillsist så gick det och vi kunde gå ner igen.
Pappa fick besök och klockan blev mycket så vi gick upp och la oss. Vi hade lyxen att sova på 270 m bred säng men det blev att vi delade på en 90 cm ändå för dem ville ligga på mig, jag sov inte så där jättebra om jag säger så.
Nathalie vaknade först, vid 7, sen jag och sen Paulina, såg att det var blod på lakanet så jag måste ha blivit myggbiten, och visst blev jag det.....

Vi åt frukost och packade ihop oss, tog farväl och åkte in till stan och Albert & Herbert.
Även där fyndade jag lite grann.
Sen åkte vi ut till Derva med familj och det var SÅ kul att återse dem!
Ingen täckning på mobilen för varken surf eller samtal/sms :P
Det tog en liten stund innan tjejerna började leka men sen lekte dem bra.
Paulina blandade ihop dem 2 systrarnas namn och det gjorde även deras yngsta så det var lite kul.
Nathalie var verkligen supergnällig och ingenting hjälpte.
Hon somnade till slut sittandes i mitt knä medan jag kollade på Bachelorette.

Det bjöds på supergod mat och trevligt sällskap och Paulina åt lite kött, har nog kommit på varför hon inte äter det - man måste tugga köttet - hon tuggar knappt sin mat så hädanefter blir det små små bitar av kött här hemma så äter hon förhoppningsvis!

Vi la alla våra tjejer samtidigt, jag försökte med Nathalie först men det fanns inte en chans.
Dem somnade iaf och vi fick lite vuxentid.
Kollade på Bond, Mannen med den gyllene pistolen men jag var så himla trött och slut så det blev inte så många minuters kollande innan jag gick upp till mina tjejer.
Nathalie sov jätteoroligt och vaknade 1 g i timmen typ.

Vid 7-tiden imorse vaknade lillan först återigen och började att gnälla på en gång, skapligt less mamma...
Gav henne gröt men det blev inte bättre och hon bara gnuggade sig i ögonen så vi åt frukost också, packade ihop oss och tog farväl och var därifrån vid 9-10-tiden.
Hoppades ju på att Nathalie skulle sova hela vägen...
Hon somnade direkt och jag och Paulina poppade Black-Ingvars barnlåtar tills hon slocknade vid 11.
Utanför Uppsala vaknade Nathalie och skrek hela vägen till Stockholm, jättekul verkligen...

Gjorde ett stopp vid Niklas jobb så att Paulina skulle få träffa sin efterlängtade pappa och han skulle få spola bort alla flugor från bilen :P
När jag sen skulle köra hem så var påfarten till Centralbron avstängd så jag körde genom Gamla Stan och Södermalm innan jag sen hittade en tom parkering utanför lägenheten, mycket impad av mig själv att jag hittade hem och hade modet att köra :P

Jag hade sån tur att fina grannen från plan 6 kom och kunde passa mina tjejer medan jag åkte ner och parkade bilen i garaget, annars vet jag inte vad jag hade gjort?! *TACK*
Det tog ett tag att få in allt i och ur hissen och in i lägenheten men det gick det med.
Tjejerna fick lite mellis/lunch och sen inväntade vi mormor.
Nathalie var verkligen inte sitt rätta jag fortfarande och jag var så svettig över stressen med allt så vi packade Paulinas väska och åkte mot Gustavsberg.

Där fick vi supergod mat och Nathalie fick bada i den minsta badbaljan ever, hon var så missnöjd så missnöjd tills hon fick bada.
Efteråt var hon lika missnöjd ändå så jag åkte hem och Paulina vinkade glatt hejdå till oss.
Hon ska vara där till på tisdag.

När jag kommer hem så ger jag henne gröt och sen smörjer jag tandköttet med alvedon.
Har sett att det kommit fram nåt men nu kände jag efter och visst är det en tand som har spruckit upp lite grann, det var vasst, så där är förklaringen till varför hon varit gnällbert hela helgen!

Hon har varit omöjlig att lägga nu, nyinflyttade grannarna under oss borrar på så olämpliga tider och Nathalie är livrädd för den där borren, vilket jag kan förstå, den hörs i hela huset!
Och så tandsingen då, men nu har hon äntligen somnat och mina Tradera auktioner går ut en efter en nu fram till 23-tiden ikväll så jag har att göra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar