söndag 17 juli 2011

No more pacifier!

Fick världens bästa tips av vår fina granne på plan 6 *tacktacktacktacktacktacktack*

NAPPTOMTEN!!!!!

Jag berättade om honom för Paulina och hon ville lämna bort en napp på en gång, sin favoritnapp.
Så jag fick gå till ICA Nära när hon lagt sig och köpa present, för napptomten gör ett fint litet byte ser Du, en napp mot en present.
Ett kinderägg var det bästa jag kunde hitta.

På morgonen kommer hon ledsamt in, "Napptomten har inte varit här mamma..."
Jag bad henne att kolla där hon lagt nappen och mycket riktigt så fanns där ett litet paket där, lycka!

Nästkommande eftermiddag lade hon dit 3 nappar som hon inte använder, för vagnnappen och poppisnapp nr 2 kunde man ju inte ge bort. Eller?!
Hon la dit ALLA sina nappar på den vita fåtöljen, fatta ALLA! Jag väntade mig en katastrof, och jag som bara hunnit köpa en endaste present...

När hon somnat gick jag till Konsum för dem har ju lite leksaker, detta var kl 21 så fanns inte så många andra alternativ om jag säger så..
Det blev pärlor, en barnläppsyl, en tablettask, en taggig rosa slajmsak (som jag köpt under dan) och såpbubblor (som vi hade hemma undangömt)

På morgonen efter vaknade hon snortidigt och började öppna sina presenter en och en och kom stolt in och visade oss.

Även denna eftermiddag ville hon lämna nappar, men jag fick påminna henne om att hon redan lämnat alla till napptomten.
Och det var OKEJ, allt har varit OKEJ, inga frågor om nappar eller jag-vill-ha-min-napp eller nånting alls.
Nadazipzero!

Jag är så STOLT och glad och oerhört tacksam för att det gick så smidigt, aldrig nånsin hade jag kunnat tro att det skulle gå så lätt!

Blöjfri och nappfri bara så där, snacka om att hon är STOOOOOR tjej nu! ♥

1 kommentar:

  1. GRATTIS!! Vad kul och så lätt vissa saker kan lösa sig.
    Övrigt:Felis kommentar när hon såg bild på er alla, där är våra fina flickor, dom tycker om mig hahahahha hoppas vi ses SNART!!!

    SvaraRadera