fredag 6 november 2009

Vad var det som hände?!

Har varit i Sumpan idag, först till kyrkan och kolla på Babyrytmikkonsert där Ida och Tilde var med.
Sen hem till dem för lite mys.
Och så åkte vi pendeltåg hem för ovanlighetens skull.

När vi kommer till Årstaberg ser jag att det är ett glapp mellan plattform och tåg så jag tänker på det när jag kör av med vagnen.
Men på nåt mirakulöst sätt lyckas jag ramla emellan tåg och plattform och eftersom jag håller i vagnen så välter den bakåt och jag sitter fast.
Kommer knappt ihåg själv vad som hände men jag känner händer i armhålorna som lätt lyfter upp mig ur gapet och upp på plattformen igen.
Alla frågar hur det är med mig och är mycket hjälpsamma och jag tror jag tyckte detta var en aning pinsamt så jag sa att jag mådde bra och började gå mot utgången, en dam kommer fram och frågar om jag inte ska ta hissen ner? Jo klart jag gör det.
Skakig som ett löv ställde jag mig i hissen, allting bara snurrar.

Förstår att jag kommer missa tvärbanan men jag bryr mig inte om det.
När jag står och väntar på nästa så känner jag smärtan skölja över mig som en flodvåg och jag vill bara gråta och skrika.
Ser att det kommer blod på mina tights från ena benet.
Sätter mig ner och det känns som att ALLA stirrar på mig, ALLA verkar veta vad som hänt med mig, så var såklart icke fallet men usch.

Smärtan blir snart outhärdlig och jag ringer Ida för att berätta vad som hänt.
Jag börjar gråta.
När jag ska gå av tvärbanan kan jag knappt stå på benen, varje steg gör SÅ ont och jag vill inte gå längre.
Ringer Niklas men kommer inte fram.

När jag står i hissen brister det totalt och ännu mer när jag kommer in genom ytterdörren.
Niklas ringer upp och jag ber honom komma hem, han tror direkt att det har hänt nåt med Paulina, men det är bara jag sa jag och försökte förklara vad som hänt.
Han kommer och jag sätter mig ner och försöker få av mig tightsen.
Dem sitter fast i såret.

Hade jag inte haft stövlar på mig hade jag sett mycket värre ut än vad jag gör nu men smärtan går inte att beskriva.
Jag har fått en extra knäskål skulle man kunna säga, svullen, blå och ett skrapsår som dunkar.
På det andra benet tog stöveln emot bäst men även där finns en bula och att skrapsår, dock utan blod.
Har jätteont i tummen också men inget som syns, hade vantar på mig men nagellacket har skrapats bort.....

Försökte ta bild men det var inte det lättaste.
Sen att jag råkar ha Sveriges mest orakade ben behöver vi inte tala om :P

6 kommentarer:

  1. Shit , hur är det syrran? :o
    låter scary det där :/

    SvaraRadera
  2. Kicki jag tror inte du ska åka tåg mer. Ena gången håller du på att bli av med Paulina och nästa ett ben...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. ursch satt på helspänn när jag läste! Fy otäckt. Kramar

    SvaraRadera
  4. Fy vad hemskt gumman! :( Blev skiträdd när du berättade igår... Hoppas det är bättre nu och att du slipper ha ont! <3 Puss å kram, tänker på dej!

    SvaraRadera
  5. Herregud- tur att du klarade dig så pass bra ändå! Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Hualigen! Jag blåser lite på såret så får vi hoppas att det känns bättre! Kramar

    SvaraRadera