tisdag 10 november 2009

Tandis

Igår var jag där, 40 min och 2070 kr senare går jag därifrån.

Idag var det Paulinas tur.
Hon gick och käkade på några strasstenar hon snott från hennes pimpade Bobbycar (dem är borttagna allihop btw)
Jag försöker få ut allt i panik och hon får panik och mitt i allt letande ser jag en mörk fläck med en vit kant runt om bakom hennes framtänder.....

Karies tänkte jag, HELVETE!!!

Ringde till Folktandvården och fick en tid jättesnabbt.

Väl där trodde Paulina att hon skulle få en spruta så hon vägrade gå in i rummet, stackars, men hon satt i mitt knä och stirrade på tandläkarna och fick hålla en spegel alldeles själv.
Med lite tvång såg tandis att det var en strassten som kilat sig fast i tandköttet och att det redan blivit inflammerat så hon tog bort den och det började blöda och ungen skriker såklart.

Men nu är den som sagt borta och ingen karies Thank God!

Huamig, detta var inte roligt, hur mycket ska ungen råka ut för kan man undra?

Bara inte planet kraschar på måndag så blir jag glad! :P

Förresten, TACK för alla fina kommentarer och samtal jag fått angående min lilla olycka i fredags, har fortfarande skitont då jag har en dotter som älskar att pilla och känna och helst trycka naglarna i såret och blåmärket, men, men, det går över, frågan är ju hur jag ska hinna raka benen innan jag åker, haha, kommer ju skrämma slag på alla badmänniskor :D

Nattinatti!

1 kommentar: