fredag 28 mars 2008

Vilket äventyr

Från att ha haft en rätt tråkig morgon så artade dagen sig riktigt bra måste jag säga :)

Ringde och väckte Malin, men hon ville sova mera å det ville jag med tydligen för jag somnade på soffan. Väcktes av Malin som hade somnat om av klockan så den var ca 10 när hon ringde.
Hon kom hit en timme efter det, vi pysslade med hennes nya telefon, som även jag ska köpa, men krånglig tydligen. Två hantverkare till kom och fixade repan i parketten, så gott dem kunde iallafall, det visade sig att Malin "känner" en av dem ansvariga så dem pratade en del, världen är ju såå himla liten!

Sen blev det makaroner med smör å kött- och grill krydda till lunch, lyxigt värre! :P

Sen fick vi äntligen besked om att vi skulle ner till Eskilstuna en sväng och hämta upp en kille vid namn Christian (osäker på stavningen), resan ner var mycket spännande, såg en del spännande folk efter vägen, stannade även på Dånalds för en Flurry, som inte var så god, men ändå.
I Eskilstuna fick man en smärre chock, har aldrig varit där förut, kommer in i ett industriområde som sen mynnar ut i nada och sen helt plötsligt kommer det lägenheter och civilisation och även butiker, den Du ;)
Stannade i Centrum antar jag, gick in på Barnens Hus och kollade på barnagnar å annat skoj och sen köpte vi tugg på Coop och dit kom även Christian. En mycket trevlig liten prick, rolig också :)

När vi satte oss i bilen började äventyret. Vi skrattade nog hela vägen hem tror jag, helt sanslöst, han måste ju tro att vi är galna, visst det är vi ju, men så galna, njaee.. Han skrattade åt oss och med oss iallafall, så det måste väl vara positivt?
När det var 3 mil kvar till Sthlm så tog det stopp, och då menar jag verkligen STOPP, tvärnit på motorvägen och var knappt 1 cm från bilen framför, Malin trodde vi fick punka så Christian fick sticka ut huvve å kolla men jag tror inte det blev nåt... Helt sanslöst! Det var en bilolycka strax innan Tumba med 3 bilar som bidrog till dem härliga köerna på den tvåfiliga vägen. Så fort det kom en avfart så bad jag Malin att svänga av och sen hittade vi hem därifrån på småvägarna, vi är världsbäst, that's it!

Sen åkte vi hem hit för pisspauser och sen skjutsade dem mig till Konsum och jag inhandlade sallad å tacosalsa till min middag som jag precis smällt i mig alldeles för fort och alldeles för mycket, sticker nån en nål i mig så spricker jag som en ballong, känns det som iaf :P

Nu ska jag lägga mig i soffan och jäsa med Peter Settman, han är i tv:n alltså.

Take Care!

Puss till Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar