torsdag 26 maj 2011

Matsnack

Nathalie är så rolig.
Hon har ratat vatten ända sen hon fick det första gången.
Nånting sade mig att jag skulle prova att värma vattnet först och se vilken succé det blev!
Det är samma med mat, är det det minsta fisljummet så behagar det inte lilla fröken här hemma.
Har även en stark känsla av att tänderna är på G då hon är supergnällig och biter på allt och lös i magen men det kan ändå dröja några veckor till. Jag smörjer tandköttet med alvedon innan hon lägger sig på kvällen och då brukar hon sova igenom hela natten.
Hon älskar att tugga på den här kylande foten

Jag har varit dålig med att laga bäbismat och att ge henne mat, men hon har fått provat det klassiska som jag skrev om förut och nu även några burkar, majspuré, spaghetti m köttfärssås och nu senast kalops och det har hon gillat.
Kommer bli att jag lagar mer mat när hon blir 6 månader och får äta lite mer för hur kul är det att göra grönsakspuréer?
Frukt är hon inte alls intresserad av, men gurka är smaskens att tugga på :)

Hon har ju en rätt skön stil när hon sitter och äter iaf :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar