fredag 27 maj 2011

En helt vanlig fredag, eller?

Imorse klev Niklas upp tidigt för att åka till jobbet så han kunde åka hem lite tidigare då det var gårdsfest och sambakarneval på dagis.
När klockan ringer 7.30 så har jag fått ett sms av Niklas där det stod att Polisen tagit hans körkort.
Vi pratas vid en sväng och det visar sig att det var fetaste poliskontrollen på Centralbron.
04.47 fick han böter utskrivet; 4.000 spänn och den snälla polisaspiranten tog även hans körkort på obestämd tid än så länge.
Han körde 87 km/h på en 50-väg.

Nu är detta första gången på 10 år han åker dit (sen han skaffade körkort), en kille med mer röta finns liksom inte då alla som känner honom vet hur han kan vara i trafiken ;)
Jag hoppas för allt i världen att det inte blir förbud i 3 månader för vi ska på långsemestrar i sommar och jag har ingen lust att köra med Niklas där bak, men måste jag så måste jag.
Tur är ju att åtminstone jag har körkort så vi inte är helt strandade!

På gårdsfesten var det härlig stämning, sambakarnevalen var riktigt häftig och Paulinas avdelning hade gjort egna hattar som dem hade på sig.



Men så hände en sak, när dem gick andra varvet så kastade en IDIOT potatisar mot barnen från sin balkong, jag missade det då det var så himla mycket folk överallt, men några såg vilken balkong det var och ringde Polisen som kom direkt då dem såg väldigt allvarligt på det, herregud, tänk om ett barn hade blivit träffad i huvudet?
Niklas blev förhörd då han såg potatisarna komma flygandes och Polisen frågade efter legitimation; han svarade så fint att den tog Ni imorse... ;)

Nu på kvällskvisten passade vi på att träna när ungarna somnat, jag gick sist och var helt ensam på hela gymmet, fatta skönt!
Nu har jag slutat att toksvettas så nu ska jag avnjuta en skön dusch innan jag vandrar in i drömmarnas land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar