söndag 8 maj 2011

Käpp i hjulet?

Den här veckan fick vi veta nåt mindre trevligt angående vår planerade Thailandsresa...

Eftersom vi planerar att vara borta 5-6 månader så blir Paulina av med sin dagisplats.
Tydligen så finns den regeln över hela Sverige efter googlande av Niklas; max 2 månader får man vara borta.
Och det var ju tur att vi fick veta det av en av fröknarna annars hade det verkligen blivit en käpp i hjulet!

Pratade lite löst med föreståndaren i fredags och hon berättade att det finns en familj som varit bortrest snart 1 år och har blivit garanterad en plats i januari när dem kommer tillbaka.
Fick även ett mail av henne igår där hon skrev att det eventuellt kommer att lösa sig ändå men det är så krångligt att sitta och maila fram och tillbaka så vi måste boka in ett möte med henne känner jag så man är garanterad.
Om det inte går att lösa så vettefaan hur det kommer bli med resan, men nu håller vi tummar och tår för att det går!
Nathalie ska ju också börja på dagis när vi kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Vi var i Thailand i 10 veckor förra året. Keyla var ledig från dagis från lucia till 15 mars. Alltså 3 månader, det var inga som hellst problem bara vi betalade för platsen under tiden. Allt går att lösa så länge man har en bra kommunikation med förskolan.

    SvaraRadera
  2. Ja allt brukar lösa sig. Vi var i Surin som ligger på Phuket. Hon var 1 år 9 månader när vi var där.

    Vad härligt att ni ska vara där så länge, hur och var ska ni bo? Vad ska ni göra under så lång tid?

    SvaraRadera
  3. Ja, det har blivit så. Kändes lite konstigt att skriva så mycket om vikt och träning när jag vet att farmor, mamma etc läser. Jag kör ingen speciell diet men äter inte godis.
    Jag tränar på två olika sats-gym och på ena stället kan jag ta med lilla tjejen i barnstol och på andra har dem barnpassning. Jag går och gymar med lilla tjejen i barnstol två ggr i veckan och nu när det är ljusare har jag börjat springa igen, då sticker jag iväg efter barnen somnat. På helgerna kör jag zumba och då tar sambon kidsen.

    Jag märker att jag blir gladare, piggare och mer harmonisk om jag får träna.

    SvaraRadera