torsdag 4 juli 2013

Skärpning SL!

21.15 idag slutade jag jobba.
23.00 var jag hemma.
Enligt reseplaneraren på SL ska det ta 37 min hem, det tog nästan 2 timmar.

Tvärbanan är inställd, det visste jag om, att ersättningsbussarna inte skulle sluka lika mycket folk eller gå lika ofta som tvärbanan kunde jag väl räkna ut också, men att få stå och vänta i 40 minuter i Årstaberg på en buss känns inte riktigt OK.

Igår slutade jag kl 18 så jag hoppade av på Södra station för att ta 74:an direkt hem då det hade strulat med ersättningsbussen kvällen innan (också i Årstaberg). Men den har det också blivit stort tryck på, såklart, så min korta planerade resa blev därmed inte så kort.

Igår förnyade jag mitt SL-kort på 790 kr, pengar som går till vad egentligen?

Jag bävar för nästa år då hela tvärbanan stängs av i flera månader, hur ska man kunna ta sig nånstans när det varken finns bussar eller chaufförer att tillgå för 1 veckas avstängning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar