fredag 1 oktober 2010

BM-besök 4

V.32

SF-mått: 30-31 cm (31 cm med Paulie)
Glukos: 4,6 (5,6 med Paulie)
Blodtryck: 110/70 (115/65 med Paulie)
Fosterljud: 140 (165 med Paulie)

Som synes så ligger jag rätt lika som förra graviditeten men jag tror dock att den bm jag hade förra gången i v.32 mätte fel då jag hade samma mått i v.34 sen så från att nu har legat på den övre kurvan på sf-måttet ligger jag nu på normalkurvan.
Alla ska hela tiden kommentera min mage, hur liten den är, och jaa den kanske inte är så stor om man jämför med andras magar men jag är lång och hon ligger långt ner så gör mig inte mer orolig än vad jag redan är tack.

Niklas och Paulina var med denna gång och jag bröt ihop inför dem och bm det första jag gjorde i princip.
Så bra mår jag nu rent psykiskt...

Paulina tyckte att allt verkade häftigt och höll noga koll på vad bm gjorde med mig.
När vi fick lyssna på lillasyster så hade hon fått hicka så det var lite kul att höra det genom apparaten.

(Försöker lägga in en bild men det går inte så det får bli en annan gång)

2 kommentarer:

  1. Kikar runt på lite fler föräldrabloggar på bloglovin. Så kollar förbi här med.

    Förstår inte varför folk kommenterar magar. Alltså barnet kan ju ligga på olika sätt. Minns när jag hade gått över tiden med min son och en karl helt förvånat sa "ÄR du gravid". Blev riktigt sårad :S. Jag var smal sen innan och gick upp 15 kg fick stor mage så nog borde de synts liksom.

    SvaraRadera
  2. Älskade vän, din mage är perfekt!! Kramar Nadine och Minou

    SvaraRadera